fallback

Fiat представи новото поколение бензинови двигатели MultiAir

Fiat разпространи първите официални данни за нова серия бензинови двигатели, наречена MultiAir.

Тези бензинови двигатели се отличават от традиционните агрегати по новия си газоразпределителен механизъм, чрез който ще се реализира по-нисък с 10% разход на гориво, като в същото време мощността е повишена до 25%. Новата технология на MultiAir се състои в променената технология на всмукателните клапани. За отварянето и затварянето им се използва хидравлична технология с електронна система на управление. Моментът на отваряне и затваряне на клапаните и неговата продължителност могат да се променят. При определени условия клапаните могат да се отварят дори два пъти по време на един цикъл, за да създадат оптимална горивна смес в цилиндрите. При голямо натоварване и малки обороти, хидравличната система ще затваря по-рано всмукателния клапан за да остане сместта по-богата. Обратно, при по-леки натоварвания на двигателя, всмукателния клапан ще се отваря по-рано за да се насити горивната смес с повече кислород и да се увеличи въртящия момент на двигателя. Новата технология е подходяща за използване както при атмосферни, така и при турбодвигатели. Първият автомобил с двигател от серията MultiAir ще се появи в серийно производство още в края на тази година. Това ще бъде хечбека Alfa Romeo Mi.To. Сега във Fiat разработват подобна технология и при дизеловите двигатели.
Тагове:
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 14 години )
    M3 q si *** pytkata maina we ako nqkoi dryg osven FIAT e napravil Common Rail az 6te se ritna s krak v guza,qsno li ti e tova
  • #12
    renault megane ( преди 15 години )
    emi nz kasno ili ne no skoro nqma da se napravi hubav hibrid a za dvigatelq shte go vidim
  • #11
    petar ( преди 15 години )
    няма и нужда от това изобретение...твърде е късно..по добре хибриди или направо ел.колички да проектират...а и опел с тяхното туинпорт нищо революционно не предложиха
  • #10
    fade ( преди 15 години )
    Common rail е патент на швейцарски инженер за първи път е приложена от японски инженери в тежки автобомили (разбирай камиони), а от Alfa Romeo е приложена за първи път в леки автомобили!
  • #9
    M3 ( преди 15 години )
    За това нямат и патент,просто защото няма как да имат.Бош го купи от швейцарците,но не съобщиха цифра,защото била главозамайваща.Така,че какво набърквате фита,те самите не си приписват авторство.Дали е Алфа 156 или друга дръгня няма значение,фиат правят първите поръчки.Правте разликата....
  • #8
    M3 ( преди 15 години )
    Не съм ти колега,не се ласкай!А другото,невежеството имам предвид,си е твой проблем.Някой пишат,че бил Института в Цюрих.Но аз съм го чел преди около 15 години,на 4 страници на английски в спец. издание каква е истината,и фиат нямат нищо общо.Една швейц. фирма е (Micron...нещо си,не го запомних) за хайтек в дизеловите двигатели,а фиат първи и поръчват да и разработи няколко модела.За това се бъркате.А самите Фиат никога на са притендирали,че е тяхна с-***,що се правите на ударени!Не се излагайте вече...
  • #7
    Анонимен ( преди 15 години )
    Oсвен това за първи път такъв дизел бе монтиран в Алфа156.
  • #6
    мони ( преди 15 години )
    колега,ако обичаш не се изказвай неподготвен,защото се излагаш много лошо.фиат е измислил комън реил системета спор не може да има по въпроса.
  • #5
    M3 ( преди 15 години )
    А това е добре,браво,щом намалява разхода на гориво!
  • #4
    M3 ( преди 15 години )
    Пропуснали Fiat Комън рейл,a бе стига вече глупости.Такъв концерн да пропусне,...?!?Казах ви и преди,просто не е тяхна,каквото и както и да сте чели.На една швейцарска фирма е,и Бош купи патента от тях.В Уикипедията има големи пропуски,направо гафове.
fallback
Последни