+ изключително благороден интериор, висок комфорт, култивирани дизелови агрегати, достатъчно пространство- неикономични бензинови мотори, недостатъчна надеждност, висока загуба на стойност
История на модела 10/99 Представяне на модела във версии с 4 врати и комби. Мотори: 2.0 литров 5-цилиндров бензинов с 154 к.с. и два дизелови: 1.9 JTD с 105 к.с и 2.4 JTD с 134 к.с.1/00 Нови бензинови мотори: 1.6 литров с 103 к.с. и 1.8 литров с 131 к.с.10/00 Нови мощности на моторите: 2.0 литровия вече 150 к.с., 1.9 JTD вече 110 к.с.(от 5/01 вече 115 к.с.), 2.4 JTD вече 140 к.с. (от 4/02 вече 150 к.с.)4/04 Лимузината вече само с 2.0 бензин и 2.4 JTD, комби версията (SW) и с 1.8 бензин и 1.9 JTD
Елегантните дизайн и интериор са основната сила на Либра, в тази дисциплина автомобилът е по-добър и от много по-скъпи колиКойто търси уникалност в средния клас и търси наистина забележителен автомобил, ще го намери при Ланчия. Автомобилът блести с многобройни детайли, които печелят симпатии. Дървените украси по интериора впечатляват дори повече от енергичните, мощни и култивирани дизелови мотори. Предлагащите по-нисък въртящ момент бензинови агрегати са малко слаби за тежкото купе, а 5 -цилиндровия 20 - вентилов двигател е доста пристрастен към пиенето на бензин.Не особено очароваща е и позицията на седящите на твърде ниско разположената задна седалка, за сметка на това обаче чудесните предни кресла създават настроение за дълъг път. За сигурността на пътниците се грижат ABS, предни и странични еърбегове, а от май 2001 година серийни са и въздушните възглавници за главите. Докато окото се наслаждава на висококачествени материали и добра изработка обаче, статистиките за повредите казват друго - проблеми възникват още в ранна възраст.
Най-често срещани повреди: Мотор: многобройни дефекти и скъсани ангренажни ремъци в 1.8 литровия бензинов мотор, ненормални шумове в 2.4 JTD, както и скъсани клиновидни ремъци. Смущения във впръскването на гориво при дизелите (особено 2000 г.)Електрика: Дефектни генератори (особено 2001 г.), безпричинно светещи контролни лампи на еърбегаЗапалване: Проблеми с мениджмънта на мотора, не добре функциониращи имобилайзери и индуктуриСлучаи на дефектни съединители от 2000 г.