fallback

Mitsubishi напредва в областта на електромобилите

Mitsubishi показва в Женева още една концепция на електромобил от серията i-MiEV, този път наречена Sport Air.

Новият автомобил е създаден на базата на хечбека i-MiEV, но има доста по-мощен двигател с по-висок максимален въртящ момемнт. Дизайнът му е в ретро стил и напомня в задната си част на VW Beetle или на Subaru 360. На друг може да се стори близък до стила на Renault 4CV, (без две врати) но в крайна сметка това си е Mitsubishi и в основата му е концепцията i-MiEV Sport от Tokiо 2007. В горната част на покрива има панел, който може да се свали. При изработването на каросерията най-важно е било да се постигне ниско тегло, затова за нейната изработка са използвани пластични материали. Най-силно впечатление този електромобил обаче, прави с технологията която показва, не толкова с външния си вид. Двигателят е разположен в задната част на колата. Има мощност 60 kW (80 k.с.) и максимален въртящ момент 230 Nm. Захранва се от литиево-йонна батерия от второ поколение с напрежение  330 V. Целият комплект  е разположен съвсем ниско и така държи центъра на тежестта също ниско, което прави автомобила стабилен. Наред с това конструкторите на Mitsubishi са успели да постигнат идеално разпределяне на тежестта върху двете оси – 50:50. Големината на i-MIEV Sport Air отговаря на днешното разбиране за мини автомобил, но в същото време разстоянието между осите е над 2500 мм. Колата тежи 980 кг и има джанти с размер 17 инча и гуми 175/50 R17. Стандартния прототип на електромобила i-MiEV, който беше представен през 2006 г. ще се изработва серийно от идната година. Нещо повече, Mitsubishi ще доставя този автомобил и на Peugeot, който ще го продава в Европа и със своята марка. С едно зареждане колата ще изминава 160 км, а акумулатора ще се зарежда напълно за около 7 часа в електрическата мрежа за общо ползване. Това е доста дълго време и сега се разработва система, която ще позволи зареждане на около 80% от капацитета на батерията само за 35 минути. От Mitsubishi планират още през идната година да произведат около 2000 електромобила от този модел, а година по-късно над 10 000 i-MiEV ще бъдат на пазара. Засега обаче не е ясно дали ще има серийно производство и на версията i-MiEV Sport Air, която сега виждаме в Женева.  
Тагове:
fallback
  • #6
    do Кое е отпред и ко ( преди 15 години )
    nali si mnogo kompetenten ve ***..ne moje da razbere koe e otpred i koe otzad..da ta e*a v umreliq pedalkarai si jigulata i ne vlizai tuka vuob6tepedal s ***
  • #5
    ВадяРотор VadiaRotor ( преди 15 години )
    прикольно! А там 2 места или больше?
  • #4
    renault megane ( преди 15 години )
    pff emi nz ama vatre me kefi na max
  • #3
    dizanov@abv.bg ( преди 15 години )
    Аз лично изчаквам най-добрата оферта за ел.автомобил но ще преценя дали да е това или опел ампера...
  • #2
    Анонимен ( преди 15 години )
    Кое е отпред и кое отзад на този геймобил?
  • #1
    Анонимен ( преди 15 години )
    Vsa6tnost...... mi haresva i to mnogo , nai ve4e interiora.
fallback
Последни