+ прилично пространство в купето, много ниски цени- дефицити в нивото на сигурност, груби, мързеливи мотори, висок разход, заяждащи скорости, непрецизно кормилно устройство, лоша изработка, недодялано окачване
История на модела 9/93 Представяне на седана с 4 врати. 1.6 литров мотор с 80 к.с.3/96 Подобрения в модела, два еърбега серийно, 1.5 литров мотор със същата мощност заменя 1.6 литровия7/96 Версия хечбек с 5 врати като допълнителен вариант на каросерия2/97 1.8 литров мотор с 112 к.с. само за версията с 5 врати11/00 Спиране производството на модела
С модела Сепия Киа беше втората корейска марка, която се опита да превземе пазарите в Западна ЕвропаЕстествено, че много хора злословеха срещу тази скромна лимузина, която Киа представи през 93 година и нарече с рибешкото име Сепия. Критикуваха вратите, кънтящи на тънка ламарина, малкия багажник, въпреки каросерията тип "седан", мотора, който трябваше да има 80 коня мощност, но създаваше впечатление за 60 като същевременно харчеше бензин като за 100. Критикуваха и изработката, която внасяше нестабилност в колата дори върху най-гладки улици. Да не говорим за смехотворните рола на задните седалки, които трябваше да преставляват облегалки за главите. Препоръка: Сепия разполага с 2 ейрбега серийно от 96 година и според нивото на оборудване евентуално ABS, което означавя малко сигурност. Но това не е единственото, което й пречи - кореецът представлява опростена автомобилна техника от отминала епоха, която на всичкото отгоре, както се вижда от статистиките на повредите, не е надеждна. Така че по-добре стойте далеч от подобни оферти.
Най-често срещани повреди:Охладителна система: дефектни термостати или термошалтери, в резултат на които - прегорели гарнитури на главата (94-96 г.г.)Електрика и електроника: Дефектни горивни помпи (93-95 г.г.), смущения в имобилайзерите, лесно мокреща се запалителна система, дефектни генераториПроблеми със съединителя