Марката Lamborghini днес е символ на супер-бързите спортни коли. Основателят на фирмата, Феруцио Ламборгини, обаче е започнал като производител на трактори. След края на Втората световна война той прави добро име, като производител на надеждни помощници в селското стопанство.
Роденият в градчето Ченто, недалеч от Ферари, Феруцио Ламборгини ако бе доживял, в края на април т.г. щеше да навърши 90 години. Историята как от трактори Феруцио преминал към спортни автомобили е много интересна. Всичко започнало от там, че богатият индустриалец не бил доволен от своето Ферари. Все нещо се разваляло, като най-големи проблеми му правел съединителят на колата. Ламборгини заедно със своя конструкторски екип се заел с проблема и заменил съединителя на Ферари с такъв, предназначен за трактори. След това отишъл в седалището на Командаторе Енцо Ферари в Маранела, за да му обясни какво направил и как може да се подобри конструкцията на Ферари. Това разбираемо вбесило собственика на фирмата с кончето в своето лого, като Ферари едва не го изгонил, развикал се, че някакъв селянин, който не може да управлява Ферари, не може да го учи как се правят спортни автомобили. Тогава Феруцио Ламборгини също се разгневил и си тръгнал със заканата, че ще покаже на Ферари как се правят истински спортни автомобили. Веднага започнал да събира екип от добри конструктори, инженери и дизайнери, като дори успял да отмъкне хора от Ферари, но в крайна сметка още през 1963 г. представил първият спортен модел на Ламборгини - 350 GTV с 12 цилиндров двигател собствена конструкция. Само три години по-късно се появява един от най-славните модели на Lamborghini - Miura или от италиански - бик. И до днес в знака на Ламборгини, и при тракторите и при спортните автомобили личи стилизираното изображение този бик. (
На изложението в Детройт 2006 беше представен нов концепт на Миура)Днес обаче марката Ламборгини вече не е собственост на семейството на Феруцио. През 70-те години на миналия век Феруцио Ламборгини продава и двете фирми - за спортни автомобили и за трактори, поради незаинтересованост на сина си Антонио да продължи бизнеса и поради прекъснали поръчки за трактори от страна на държавата. Феруцио живее до края на дните си (умира на 20 февруари 1993 г.) в огромно имение в Умбриа, където се занимава с производство на специални вина.
Lamborghini CountachАвтомобилите Ламборгини обаче продължават да живеят. Веднага след продажбата през 1974 г. се появява един от най-славните модели на фирмата - Lamborghini Countach, който има такъв успех, че се изработва до края на 80-те години на миналия век. През 70-те години Ламборгини минава през ръцете на доста собственици в Италия. От 1987 до 1994 г. марката е притежание на Крайслер. След това фирмата е купена от индонезийската група Megatech.
Lamborghini DiabloПреди осем години Ламборгини стана собственост на групата Фолксваген и по-точно на нейния клон Ауди. При всичките тези смени на собствеността Ламборгини не спира да произвежда, при това страхотни спортни автомобили. След Countach идва Diablo, произвеждан от 1990 чак до 2001 г., неговият наследник е Murcielago, произвеждан и днес, а само преди три години се появи по-компактният модел Gallardo, който днес е толкова популярен, че може да се види в Италия и като полицейски автомобил.
Lamborghini Murcielago
Още снимки Lamborgini Gallardo можете да видите в галерията