+ изключителен интериор, здрави мотори, добри спирачки, много добър комфорт на окачването- много високи разходи, затруднено качване и слизане, сравнително малко пространство, малък багажник
История на модела11/86 Представяне на модела с 3.6 литров 6-цилиндров двигател с 211 к.с.10/89 Нов 4.0 литров мотор с 222 к.с.10/91 Представяне на 3.2 литров мотор с 202 к.с.1/93 Представяне на 6.0 литров V 12 мотор с 311 к.с., еърбег за водача серия10/94 Смяна на модела: XJR с 4.0 литров мотор с компресор и 363 к.с.1/03 Смяна на моделаТрудно ще се намерят рационални причини за каране на Ягуар, за сметка на това усещането има върховен чар.
Дали клиентите на Ягуар проучват статистиките за авариите? Не разчитайте на това. Никой не би купил XJ по обективни причини, целта е да вземеш късче от уютната стая с камината като тръгнеш на път. Изработката от дърво и кожа действително си струва. Но трудно се влизало в проточения, плосък Ягуар - Е, и?Яките мотори са направо разглезващи, особено 4.0 литровия V8 е направо попадение. При избора е препоръчително да се избягва версията с V12, защото харчи зверски и вместо удоволствия, котката причинява главоболия.XJ не е шампион в статистиките на повредите, но дефектите обикновено не са драматични и могат да бъдат отстранени сравнително изгодно. Моделът е интересен на пазара втора ръка, защото е много стилен, но чак когато драматичната загуба на стойност остане зад гърба му. Разходите по поддръжката му, обаче остават високи.
Най-често срещани повреди: Мотор: Понякога се появяват нежелани шумове, при екземпляри, произведени през 98 г. често прегарят гарнитурите на главатаОхладителна система: чести скъсвания на маркучи, особено през 98 година, в следствие дефектира гарнитурата на главата.Запалване: Понякога се появяват смущения в мениджмънта на мотора и имобилайзерите, до 99 г. често мокри свещи.Електрика: Рядко се появяват дефекти в моторчето на чистачките (особено 98 г.)