J.D. Power and Associates публикуваха изследване наречено „Customer Retention Study”.
В него се измерва процентът на купувачи, които при закупуването на автомобил се връщат към марката, която дотогава са имали. Редица години начело по този показател беше
Toyota. Сега тя е изместена от друга японска марка –
Honda. През тази година 64.7% от всички, които са закупили нов автомобил с марката на Honda, преди това също са имали автомобил с тази марка.
При Toyota този процент е 63.2. На трето място е луксозното подразделение на Toyota –
Lexus, след него са
Mercedes-Benz и
BMW. „Honda има репутация на производител на сигурни автомобили, които запазват дълго време стойността си и това е решаващо за следващия избор на техните собственици”, казва ръководителката на изследването Деби Ортуно (Debbie Ortuno), пред изданието Automotive News. Honda напоследък предлага и редица доста икономични модели, което също така допринася за този резултат. Само 11 марки са постигнали резултат по-висок от средния за индустрията (48%), като четири от тях са японски (Honda, Toyota, Lexus, Subaru), три са американски (Ford, Chevrolet и Cadillac), три са европейски (Mercedes-Benz, BMW и VW) и една е корейска (Hyundai). Като цяло процентът на купувачите, които се връщат към предишната си марка автомобил през 2008 намалява с 1% в сравнение с 2007, когато средният процент е бил 49.