IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ДАЙМЛЕР КРАЙСЛЕР ЗАЛАГА НА СВЕТОВНА ЕКСПАНЗИЯ НА JEEP

Годишната среща на акционерите на групата Даймлер Крайслер беше в Берлин, където шефът й Дитер Цетче заяви, че има планове за превръщането на Jeep в истинска световна марка, чрез експанзия на новите модели на пазари извън Северна Америка.

ДАЙМЛЕР КРАЙСЛЕР ЗАЛАГА НА СВЕТОВНА ЕКСПАНЗИЯ НА JEEP
"През 2006 година Jeep ще пусне 4 съвсем нови модели - Jeep Compass, Jeep Patriot и класическият Jeep Wrangler в два варианта - с две и с четири врати. В резултат на това ние ще завоюваме нови групи клиенти на фирмата, които далеч няма да са само в Северна Америка", каза Цетче. Той допълни, че като цяло стратегията на Даймлер Крайслер предвижда експанзия по световните пазари на марки, считани досега за типично американски. Това се отнася най-вече за Dodge и за Chrysler. Това е изцяло нова стратегия на групата, която досега акцентираше върху продажбите на тези марки главно на американския пазар. През идните години ударението ще бъде поставено на експорта и продажбите извън Америка. Това се съпътства и с нова стратегия в разполагането на заводите на групата по света. През миналата година  групата Daimler Chrysler инвестира повече от 3.5 милиарда долара за модернизиране на своите заводи и за изграждането на нови такива по света. Тази стратегия среща и критики, като тази например, че новите модели на Jeep, какъвто е Compass, променят характера на традиционната марка. Новата стратегия на групата е насочена към намаляване на зависимостта от успеха или неуспеха на Мерцедес-Бенц, както е сега. За първи път през последните години Мерцедес отчете загуби през 2005 г., които в голяма степен се дължат на загубите реализирани от Смарт. Цетче обаче защити Смарт, като обяви, че това е кола превърнала се в култова в Европа, освен това 80% от притежателите на автомобил Смарт били нови клиенти на групата Даймлер Крайслер. Въпреки преобладаващите критики за бъдещето на Смарт, на срещата в Берлин акционерите на групата Даймлер Крайслер фактически гласуваха за преструктуриране и оздравяване на производството на Смарт, а не за отказване от него. След 13-часово заседание акционерите се отказаха от външен одит на клоновете произвеждащи Смарт и супер-луксозните Майбах.
0 от 500