Когато става дума за големи еднообемни лимузини, Рено е пред всички конкуренти в Европа. Моделът Espace се произвежда от 1984 година и до този момент повече от 1.1 милиона екземпляра са свалени от конвеира. Сега започват продажбите на актуализираната, четвърта генерация на семейния автомобил.
Когато автомобилите биват разкрасявани около средата на жизнения цикъл на модела се говори за фейслифт. Точно това се случи и на Рено Espace след четири години производство. Всъщност физиономията на автомобила е почти непроменена. „Клиентите харесват Espace такъв, какъвто е", се казва по този повод в прессъобщението на Рено. Клиентите не харесват обаче, калпавия механизъм, който досега служеше за демонтиране на отделните седалки от шините, а също и за обратното им закрепване на пода на вана. В освежения модел това нервиращо устройство е подменено. Сега вече не е необходимо седалките да бъдат захващани за релсите на пода на точно определена позиция, а могат да бъдат прикрепени към новите „варио - шини" на всяко място. Може да звучи банално, но теглото от 25 кг, колкото тежи седалката на Espace, също представлява облекчение при превръщането на автомобила от пътнически в лекотоварен или обратното. Въпреки че серийно Espace се продава като петместен автомобил, могат да бъдат инсталирани още две места. За сигурността на шестото и седмото място се грижи удължена въздушна възглавница за главите, което обаче струва около 300 евро допълнително. Самата допълнителна седалка също се доплаща.
Кокпитът също е претърпял леки промени. Централната конзола е с нов дизайн. Както и преди има много места за поставяне на различни предмети и един централно разположен борд за инструментите на таблото. В него е интегриран и 7-инчовият цветен монитор на навигационната система, която струва допълнително около 2200 евро заедно с аудиосистемата със CD-changer и Bluetooth. Малко дразни неизгодното разположение на лостчето за управление на чистачките, което се пада точно зад дистанционното на радиото. При моторите също има новости. Вече се предлага нов дизелов агрегат в две нива на мощност. 2.0 литровият четирицилиндров комън-рейл с турбо и четиривинтилова техника има 150 или 173 к.с. и разполага серийно с филтър за твърдите частици. Може да се предположи, че версията със 150 к.с. ще се продава най-често. Машината е достатъчно мощна, работи тихо и много култивирано. Средният разход, според Рено е 7.6 л/100 км.
Espace е автомобил за хора, които обичат да пътуват с компания. Защо иначе човек би си купил толкова голяма кола? Усещането вътре няма нищо общо с прекалената твърдост при много семейни ванове. Пътуването е релаксиращо и комфортно, но един от недостатъците на вътрешното пространство е прекалено малкото разстояние между пода на автомобила и повърхността за седене на втория ред. Много високи пасажери на втория ред трябва да сгъват колената си прекалено силно, но техният комфорт е пожертван в името на многофункционалността на интериора. При слизане помагат удобни и стабилни дръжки на колонките. Както и досега, това, което впечатлява най-силно при Espace е многообразието. На разположение има например осем мотора - три бензинови и пет дизелови. Автомобилът се представя в два варианта - Espace с дължина 4.65 м и Grand Espace с дължина 4.85 м (с около 1500 евро по-скъп). Към това прибавете пет варианта на обзавеждане, четири пакета оборудване и многобройни допълнителни опции.
Grand Espace, 20 см по-дългата версия дава повече пространство за третия ред седалки срещу 1500 евро повече.Серийно всеки Espace разполага с шест еърбега, ABS, ESP, CD-аудиосистема, електрически стъкла отпред и отзад, климатик, електрически нагреваеми външни огледала, както и с чипкарта, която играе ролята на ключ.