fallback

Форд Мондео/Ford Mondeo

+ изпънат, лесно управляем автомобил, добро серийно оборудване, достатъчно пространство- до 2000 година относително качество на изработката, частично непрактично управление, запарващи седалки

История на модела 1/93 Представяне на наследника на Сиера: първо само версия седан с 1.6 литров мотор с 90 к.с., 1.8 литров с 115 к.с, 2.0 литров с 136 к.с, както и един 1.8 литров турбодизел с 88 к.с.2/93 Представяне на версиите хеч-бек с 5 врати и комби11/93 Представяне на версия 4х4 с 1.8 литровия бензинов мотор8/94 Нов 2.5 литров V6 мотор с 170 к.с.8/96 Подобрения в модела, фейслифт. 1.8 TD вече 90 к.с.9/99 Нова спортна версия ST 200 с 2.5 литров V6 мотор с 205 к.с.9/00 Смяна на модела10/01 Нов Комън-рейл турбодизел 2.0 TDCI с 130 к.с.2/03 Представяне на спортната версия ST 220 във всичките три варианта на каросерията с 3.0 литров V6 мотор с 226 к.с., ниско свалена каросерия и 18 цолови лети джанти6/03 Фейслифт, разпознаваем по хромирания ръб на решетката10/04 3.0 литра V6 с 204 к.с. и 2.2 TDCI с 155 к.с.Предлагането на пазара е голямо, търсенето сравнително слабо, което е неразбираемо, предвид качествата на колата.Наследникът на Сиера е взет на въоръжение масово от търговски и куриерски фирми в Германия. От това възниква следният проблем на пазара втора ръка: След сравнително кратък срок на служебно ползване хиляди екземпляри се предлагат на пазара втора употреба на дъмпингови цени. Купувачите могат да имат голям късмет с отношението Цена/Качество, но офертите трябва да бъдат много точно проверявани. Фактът, че повечето купувачи избраха 1.8 литровия бензинов мотор с 115 к.с., стеснява избора на пазара втора ръка. Застарелият вече 16v агрегат е за щастие надежден партньор с приемливи характеристики и разход. 1.8 литровият дизел представлява технология от 80-те години. Много по-добър естествено е новият Комън-рейл турбодизел с 130 к.с., който се предлага от октомври 2001 година. На пазара за употребяване коли обаче все още не играе значима роля. Мощният V6, който стига в двете ST версии до 226 к.с. е препоръчителен по-скоро за маняците на тема конски сили. 4х4 моделите, които в началото бяха снабдени с 1.8 литровия мотор, а по-късно и с 2.0 литров, не са особено разпространени. Ако става дума за качества на автомобила по-новата версия естествено е за предпочитане, по - стегнато и спретнато придвижване, при такъв комфорт, ще се намери трудно в лимузина среден клас. Предшественикът също се числи към добре стоящите на шосето коли, само че технологичният напредък не стои на едно място от представянето на модела насам. От гледна точка на оборудване и комфорт Форд винаги е означавал "много кола за по-малко пари". Съответстващо просторен и удобен е и Мондео. Ограничения има при първата генерация: седалките са много запарващи и през лятото е доста некомфортно. С представянето на Мондео през 93 г. Форд постави нови мащаби в оборудването за сигурност: това бе първата среден клас лимузина с два еърбега серийно. До ABS по това време не се беше стигнало, но в последствие Форд навакса. Актуалното Мондео се появи дори с еърбегове за главите на пътниците, но пък нямаше ESP. Оказа се, че са го пропуснали, въпреки че през есента на 2000 година ESP беше част от стандартите на средния клас автомобили в Германия. ESP се предлага неограничено за всички модели Мондео чак от юни 2003 година.С актуалното Мондео Форд се отказа от стратегията да предлага всички варианти на каросерията на еднакви цени, само че и при предшественика комбито е най-скъпо, защото е най-търсено.Препоръчително е да се купуват екземпляри, произведени след фейслифта от 96 г., а новият модел се препоръчва неограничено. Най-често срещани повреди: Мотор: При първото Мондео повреди, причинени от скъсани ангренажни ремъци или неуплътнени капачки на маслото. От 2000 година дефектни дизел, цилиндрови глави, проблеми с турбото, помпи на инжекциона.Електрика: Ядове с мениджмънта на мотора, ключа за фаровете (до 2000 г.), индикатора за горивото, генераториДефектни автоматици (01 г.), скоростни кутии и съединители (особено 01 г.){moscomment}
Тагове:
fallback
  • #12
    Monroe 97 ( преди 9 години )
    Мондеото е страхотна кола здрава мощна бърза икономична- е по-точно тази с 1.8 комфортна широка красива с всякви екстри и изключително напредничев и готин дизайнТака тея с голфовете опелите и скъпите сдухани старомодни и горящи БМВ тя да ходят са се засилят от някоя пропастФорд е номер 1 Глупаците нека да се набутват с голф Рено и други ***
  • #11
    можещ ( преди 12 години )
    абе то форда си е москвича на запад
  • #10
    фен на форд ( преди 13 години )
    Абсолютно вярно!!!
  • #9
    niki ( преди 13 години )
    Половин свят кара Форд какво друго да добавя?
  • #8
    Анонимен ( преди 14 години )
    Разбира се)))интересно...БМВ-то да ли е по-добро..?!?...не бе не..))разбира се че форда)))А бе бягай от тука неандарталец с своя Форд хехехе,ти разлика в цените различаваш ли Балък смотан,што-то и качество е друго))
  • #7
    Mondeo 2.5 170hp ( преди 14 години )
    teq puk golfove i bmw gi reja kato maslo osobenno puk nqkoi "tuningovani"s lepenki perni6ki guzar4eta deto pod kapaka imat 1.3karburator :D:D:DFord e nai velikata marka primirete se
  • #6
    qwe ( преди 15 години )
    sedete mirno.moscvic 412 ot 0 do 180. 10 sec.
  • #5
    mr. FORD ( преди 16 години )
    Ей пернишки ***. само да ти кажа че когато форд са правили коли фолтсваген са конструирали шевни мажши ни заедно с мизерните опели. а форд мондео си остава завинаги една от най- красивите и конфортни коли. защото само да погледнеш таблото на мондео и това на строшения пернишки голф може да разбереш каква огромна разлика има в мисленето. за другото няма нужда да се говори.
  • #4
    Anonimka ( преди 16 години )
    Metodi a we selqnin smotan vij kvo smotano lapeshko selen4e si golf e nai-golqmata brakma malka i smotana kola, a tva mondeo si e perfectnata gradska sedan kola
  • #3
    Metodi ( преди 16 години )
    Ei rezenqk,maikata turska mrasna kirliva!Ela v PERNIK da vidi6 kade to4no 6te te 4ukame!Odi si u Anadola be smrad ov4a!Golfa 6te mu sdere pi4kata tazi tro6ka!GOLF 2-maikata da ti ***!Ai sa,Siktir ti v GAZA MAZEN
fallback
Последни