IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

АВТОВАЗ – ПОРЕДНИ ПЛАНОВЕ ЗА БЪДЕЩЕТО

В края на миналия месец ръководството на АвтоВАЗ най-после прекъсна продължилото дълги месеци мълчание и обяви вижданията си за бъдещото развитие на фирмата. Новото ръководство пое АвтоВАЗ в края на миналата година с амбицията да изправи руския автомобилен гигант на крака.

АВТОВАЗ – ПОРЕДНИ ПЛАНОВЕ ЗА БЪДЕЩЕТО
Досега през последните двайсетина години подобни планове за развитие на завода от град Толияти имаше няколко. Дали този ще остане поредното пожелание на книга или все пак ще се реализира, е трудно да се каже. Това което новите шефове на ВАЗ обявиха звучи обнадеждаващо. Първо, още от тази година произвежданите модификации на съществуващата повече от 30 години моделова серия 10, ще бъдат спрени. На тяхно място ще се произвежда Лада Приора, която е модернизирана версия на ВАЗ 2110. През 2008 г. производството на Приора трябва да достигне 220 000 автомобили годишно. Като втора цел е обявена появата на напълно нова серия на автомобил от средния клас, който ще бъде поставен на нова платформа. След това през 2010 г. в историята ще отидe и Лада Самара, с всичките й версии и модификации. От сега произвежданите модели най-дълъг живот се готви за Лада Калина и за старата Нива, която се произвежда от 30 години. Ясно е, че някаква модернизация на Нива ще има, но засега не е ясно точно каква. Сега търговската марка Нива е притежание на сдружението Дженерал Мотърс - АвтоВАЗ, но неговото бъдеще съвсем не е известно. Произвежданите от руския завод автомобили имат надпис Лада 4х4. Коментарите в руската преса не са много ласкави и обнадеждаващи за АвтоВАЗ. Нещо повече, много експерти предричат и на най-големият руски автомобилен производител съдбата на АЗЛК. И там правеха планове от хубави по-хубави и от неизпълними по-неизпълними. Новите модели се появяваха непрекъснато, но само като обещания и никога реално, докато един ден старият Москвич просто си отиде. Десетки чужди фирми вече произвеждат автомобили в Русия. АвтоВАЗ трябва не просто да се промени, АвтоВАЗ трябва да стане много по-ефективен, да има много по-висока производителност и много по-високо качество, за да им се противопостави. А дали това е възможно си остава една голяма неизвестна.Още руски автомобили: Волга, ВАЗ