IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ДЕ СИЛВА: СЕАТ СМЕНИ ИМИДЖА СИ, А КЛИЕНТИТЕ НЕ БЯХА ГОТОВИ ЗА ТОВА

Една от най-изявените личности в областта на автомобилния дизайн е Валтер де Силва. Петдесет и пет годишният архитект премина през дизайнерските отделения на Алфа Ромео и Сеат. Днес е шеф-дизайнер на спортното отделение на групата Фолксваген, в която влизат Ауди, Ламборгини и Сеат. Автор е на новите А4 и А6, на оригиналното Q7 и на новият дизайнерски стил на Сеат. Предлагаме ви интервюто на де Силва дадено за испанския Ел Мундо.

ДЕ СИЛВА: СЕАТ СМЕНИ ИМИДЖА СИ, А КЛИЕНТИТЕ НЕ БЯХА ГОТОВИ ЗА ТОВА
Въпрос: Говори се, че има марки, които се опитват да ви копират или наподобяват със своите модели. Към коя гледате с най-голямо внимание?
Отговор: Тойота, Лексус, въобще японците. Липсва им оригиналност, но за сметка на това работят безупречно. В Женева си харесах Нисан.
 
В: А какво мислите за БМВ, които са ваш конкурент?
О: Изпитвам респект към БМВ. Искат да са лидери и в дизайна. Не копират. Правят това, което и ние правим. Разбира се всеки по своему. Днешните клиенти оценяват добрия дизайн, без съмнение това е добавена стойност.
 
В: От гледна точка на продажбите Сеат Толедо не изпълнява очакванията. Как фирмата гледа на този проект?
О: За семейството автомобили възникнало около шасито на Леон- Алтеа- Толедо имаше много варианти. Избрахме този, който беше най-уравновесен от гледна точка на разходите. Аз не мога да поема цялата отговорност. Тук имат роля маркетингът, финансите и т.н. По отношение на Толедо направихме всичко, което можеше да се направи. Мога да приема критика свързана с естетиката на колата, но не общите критики за концепцията. Сеат смени цялостния си имидж, но клиентите не бяха готови за това. Не може да се каже, че това са лоши коли. В бъдеще хората ще приемат все повече стила на Сеат, който се промени бързо и драстично. Продажбите на Леон са добри. Хората разбират промяната. Преди беше само Ибиса, всичко беше производно от Фолксваген. Днес Сеат има собствена идентичност. Това ще видите и при новата Ибиса над която сега работим. Това ще бъде много интересен автомобил.
 
В: А какво мислите за големината на А6?
О: Според мен комби версията на А6 е най-доброто правено някога в този сегмент. Това е един от най-добрите автомобили, които съм създал през живота си.
 
В: Да, но Ауди става все по-голямо...
О: Това не е някакъв проблем на производителите. Трябва да сме наясно с предназначението на марката. В САЩ големите размери са нещо нормално. А8 и Q7 имат размери, които отиват на Ауди. Бъдещото А4 ще бъде по-компактно, но А6 трябва да остане такова, че да създава усещането за голяморазмерен автомобил.В: Но не се ли прекалява в тази посока?
О: Когато сравним Голф І с Голф V виждаме разликата. От една страна това са новите норми за безопасност, от друга днешните хора са по-обемни. Първият Голф беше като Ибиса, но сега всички нови норми за безопасност доведоха до нарастване на размера.
 
В: Чуваме, че наследникът на Алтеа ще покаже бъдещата посока за всички модели на Сеат....
О: Мисля, че в бъдещите модели на Сеат ще се сменя дизайнът, но не архитектурата на марката. Промените ще бъдат формални. Убеден съм в това. Леон ни дава самочувствие за бъдещето.
 
В: А каква роля играе Кордоба?
О: Мисля, че в бъдеще няма да има смисъл този модел да се прави. Трябва да мислим за това, че сме спортна марка, въздействаща върху емоциите. В същото време не бива да забравяме все пак, че Алхамбра постигна успех.
 
В: Ще има ли Ауди А5?
О: Да, между А4 и А6 ще има модел, поставен на платформата на А4.
 
В: Това кросоувър ли ще бъде или S?
О: Ще бъде напълно различен от всички модели на Ауди досега. Елегантен, балансиран, със собствен стил. Целта е да бъде конструиран кросоувер. Q7 e такъв и има успех.
 
Ламборджини Миура - един от проектите на дизайнераКой е Валтер де Силва? Роден на 27.02.1951 в италианският град Lecco.
1972 г. започва работа в Centra Stile FIAT и работи върху дизайна на интериора на Фиат Mirafiori, Ritmo, Uno.1979 постъпва в студиото на IDEA Institute1986 започва работа за Алфа Ромео. За 13 години създава уникалното купе Sprint Zagato, моделите 33, 145/146, 156, 147, GTV, Spider и концепциите Nuvola и Proteo.1994 става водещ дизайнер на Фиат и Алфа Ромео.1999 поканен е за шеф-дизайнер на Сеат. Разработва концепциите Salsa и Tango, както и моделите Altea, Toledo и Leon. 2002 шеф-дизайнер на Ауди, Ламборгини и Сеат.
0 от 500