fallback

MAZDA CX-7 : ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

„Мазда би искала да знаеш, това е нов вид SUV - автомобил с пространствените възможности на компактен SUV и душата на спортен автомобил", се казва в анализа на тест пилота Майкъл Ла Фав, публикуван от „Канадиан Драйвър". Мазда CX-7 все още не се предлага на пазара в Европа, но в Съединените Щати и Канада е на път да се превърне в хит.

Очевидно на пазара има още няколко такива автомобили. Нисан Мурано е може би най-близкото до CX-7 возило от гледна точка на цена, дизайн и възможности. Освен с него сравнението е възможно само с  Порше Кайен и Инфинити FX, автомобили, далеч по-добри от т.нар. „спортни седани", но и двата много по-скъпи от новата Мазда. При CX-7 нещата не се въртят само около цената (в Северна Америка CX-7 тръгва от около $30 000 или с $4000 по-евтино от Мурано на Нисан, но европейската цена засега е непредвидима). Този автомобил не прилича на Корола или на нещо, направено от Sanyo. Не, CX-7 иска да Ви продаде тялото си. Дизайнерите и инженерите са дали абсолютен приоритет на шофьора от гледна точка на пространството и управлението. След това са оформили багажното отделение, а чак после са отделили внимание на втория ред седалки в купето. Доста е тясно, но това няма значение, защото целевата група, за която Мазда е произвела този автомобил, все още няма деца или има, но съвсем малки. Когато тези деца станат по-големи и палави, тъкмо на място ще дойде все още непотвърденият CX-9 с три реда седалки, MPV автомобил, който е част от бъдещите планове на Мазда. Умни са стратезите на Мазда, няма спор!  Карането на CX-7 доста прилича на това на Нисан Мурано, което поставя Маздата на светлинни години от конкурентите си в това ценово ниво - RAV4 и CR-V. Версията с турбо може би изглежда твърде претенциозен избор, но именно турбото е това, което дава разликата с V6 задвижваните конкуренти. Новият мотор на Мазда DISI върти много гладко, мъртвешки тих е по време на пътуване, но и гласовит при ускорение, предлага достатъчно въртящ момент, за пътуване без всякакви усилия. Шестстепенната автоматична скоростна кутия позволява и ръчно превключване на предавките и съответно богат избор на начини на управление. Разходът на гориво се движи между 9.0 и 12.7 литра на 100 км в зависимост от мястото и начина на движение. Кормилната уредба на CX-7 е много чиста и директна, позволява перфектен контрол без да дава прекалено много информация за терена. „Не бих описал преживяването като в спортен автомобил, но CX-7 се носи безпроблемно по пътя, оставайки спокоен и лесен за управление, доста по-приятно от Tribute или CR-V", пише Ла Фав . Настройките на окачването напомнят на тези в BMW 3 - твърдо, но комфортно. Стандартните 18-цолови 235 гуми без съмнение също допринасят за отличен контрол.  Интериорът на базовия модел е малко черен, но отделни акценти в сребърно помагат за разведряване на обстановката. С поръчването на повече опции, интериорът става наистина много свеж. С дърпането на една ръчка вторият ред седалки се скрива и подът става напълно равен. Конструкторите са дали приоритет на сигурността, стандартно CX-7 е оборудвана с електронен контрол на стабилността, предни, странични и еърбег-завеси. Задвижването на четирите колела не е серийно, поне що се отнася до пазара на Северна Америка. AWD се доплаща за около 2000 долара, но един SUV определено заслужава 4х4. Мазда CX-7 беше показана за първи път на автосалона в Детройт през януари 2006 г.
Тагове:
fallback
fallback
Последни