В България френската фирма Aixam не е много позната, но това е един от най-големите производители на микроавтомобили в Европа.
Марката съществува от 1983 г, когато е основана на базата на фалиралата през 1975 Arola. Сега фирмата предлага на европейските пазари пет модела, като най-големият от тях A.751 предлага четири места. Aixam притежава и марката за товарни микроавтомобили Mega.
Най-продавани в Европа са моделите A.741, Crossline и Scouty R. Особеното е, че те могат да бъдат управлявани в повечето европейски страни още от 15 годишна възраст и само с книжка за мотопед. Задвижват се от дизелов двигател с два цилиндъра и обем 400 см3, като имат мощност 4 kW. Максималната им скорост е 45 км/час. Моделите Crossline GT и Scouty GTR са с бензинови двигатели, също с два цилиндъра от Lombardini с обем 505 cm3 и мощност 15 kW, a максималната им скорост е 93 км/час. За тяхното управление се изисква шофьорска книжка за група В.
Най-малък от предлаганите микроавтомобили на Aixam е A.721, който има дължина 2670 мм (във версия Sport 2730 мм). В базисната версия Pack оборудването не се различава от това при малките автомобили. При версия Luxe има и централно заключване с дистанционно управление, тонирани стъкла, подгрявано задно стъкло, часовник, запалка и др. При Super Luxe не липсва и аудиосистемата с CD, електрически предни стъкла, показател за температурата в купето, фарове за мъгла и лети джанти.
Всички микроавтомобили на Aixam имат двигател разположен отпред и задвижване на предните колела. Каросерията има рама от алуминий и панели от пластмаса. Скоростната кутия има само една степен за движение напред, една за движение назад и неутрална позиция. Обемът на резервоара за гориво е 16 литра. Комбинираният разход на гориво е между 3 и 4 литра за различните модели на Aixam. Тези микроавтомобили имат един сериозен недостатък и затова не са много популярни в Европа – високата цена, която на повечето европейски пазари е между 8 000– 10 000 евро, цена за която могат да се купят редица модели на мини автомобили или дори на такива от компактен клас. Сега се заговори за Aixam поради интереса на китайски производители да закупят френската фирма. Все още не се знае дали преговорите ще завършат с успех.