Ако намеренията на Jaguar да противопостави своя седан XF на BMW Серия-5, на Mercedes-Benz E-Class и на Audi A6 са сериозни, ще трябва да разширят предлаганите сега варианти.
В момента Jaguar има две основни празнини в семейството на XF – липсва базисен модел който да се противопостави на дизеловите версии с двулитров двигател на BMW Серия-5 и Audi A6 в Европа и флагман, който да може да се конкурира с версии като RS6, E63 и M5. Засега все още няма решение за нов базисен вариант, но то се очаква скоро.
За сметка на това разработката на нова топ-версия наречена XF-R вече е напреднала. Новата версия на Jaguar беше хваната по време на тестове в САЩ и вече се знае, че ще влезе в продажба в началото на идната година.
Този модел ще бъде със съвсем новия двигател V8 с работен обем 5.0 литра. Мощността му ще бъде около 500 к.с. Този двигател ще бъде монтиран и на новия Range Rover Sport, както и на бъдещия Jaguar XKR-R.
Хванатият в САЩ прототип на XF-R прави впечатление с двойните накрайници на ауспуха, дискретния спойлер отзад и по-големите отвори за въздух на предната броня. Колата определено е по-близо до пътя и има ново по-стегнато окачване, гумите са по-широки.