Шестото поколение на Volkswagen Golf, най-успешният модел произвеждан някога (с повече от 26 милиона продадени автомобили), беше показано официално.
Световната премиера на колата ще бъде на автомобилния салон в Париж през октомври, като продажбите в Европа ще започнат още същия месец.
Новият Golf ще бъде предлаган с редица нови двигатели и разширено присъствие на скоростната кутия с два съединителя DSG. Средно при някои варианти новият Golf ще има с до 28% по-ниско потребление на гориво, като и бензиновите и дизелови двигатели отговарят на бъдещите норми за вредни емисии EU-5. Бензиновите двигатели сега са по-ефективни от всякога. Първоначално с Golf VI ще се предлагат четири бензинови двигатели с мощност 80 к.с. (60kW), 100 к.с. (75kW), 122 к.с. (90kW) и 160 к.с. (118kW). Последните два са тип TSI които имат и компресор и турбина. Средният разход на гориво при базисния двигател е 6.4 литра на 100 км. Разходът на гориво при 1.4 TSI с мощност 160 к.с. е 6.3 литра на 100 км. Golf VI ще се предлага и с няколко дизелови агрегата, между които два двулитрови с мощност 110 к.с. (81kW) и 140 к.с. (103kW). Разходът на гориво при първия е 4.5 литра на 100 км, а при втория 4.9 литра. С изключение на базисния двигател всички останали могат да се комбинират със скоростната кутия DSG с два съединителя и шест или седем степени (в зависимост от въртящия момент на съответния двигател).
Интериорът на Golf VI показва амбиции колата да задоволи по-висок и луксозен стандарт. Качеството на изработка и на материалите е отлично. Голяма част от инструментите на таблото са взети от Passat CC. Специално внимание е отделено на обезшумяването. На челното стъкло например е нанесен специален слой, който намалява шума. Специалното затваряне на вратите и страничните стъкла също работи в тази посока. Новата форма на външните огледала значително намалява аеродинамичния шум, изолацията между двигателя и кабината е отлична.
Безопасността също е подобрена в сравнение със сегашното поколение. Колата има нова ESP система, седем предпазни въздушни възглавници, включително и такива за коленете на водача, активни облегалки за главите на пътниците и др. Системи като тези за Automatic Distance Control, Adaptive Chassis Control и Park Steering Assistance могат да се поръчат като екстри с новия Golf. На немския пазар новият VW Golf VI ще има стартова цена 16 500 евро или с около 200 евро повече в сравнение със сегашния модел.