BMW разкри подробна информация за новото поколение на Серия-7, както за интериора и оборудването, така и за двигателите и шасито.
Първите впечатления от този автомобил показват, че това ще бъде най-добре екипираната луксозна кола, която ще се продава в Европа. Вече сме запознати с външния дизайн на флагмана на BMW, но сега от Баварската фирма дават и пълни данни за техническите системи на автомобила.
Първата от тях, която прави силно впечатление е новата система за управление на шасито, обозначена като IMS. Тя е предназначена за избиране на различни режими на работа на шасито в зависимост от терена по който се движи автомобила или от желанието на водача. Може да избере между четири режима на поведение на шасито - Comfort, Normal, Sport и Sport Plus.
Подобни системи предлагат и други фирми, като всеки от режимите регулира амортисьорите, кормилната система, скоростната кутия и прагът на интервенция на системата за стабилност. Според представители на BMW при режим Comfort новата „седмица” е префинен луксозен автомобил предназначен за удобство и лукс, докато при режим Sport се държи като кола от Серия-3. Новост при Серия-7 има и в кормилната система, макар активната кормилна система като цяло да не е новост за BMW. Под 55 км/час при завой задните колела завиват в противоположната посока на предните колела за да намалят диаметъра на завоя. При по-висока скорост те завиват (максимум до 3 градуса) в същата посока в която са насочени и предните колела, за да стабилизират колата и да попречат за излизането й от лентата на движение.
Вече писахме за системата, която ще „чете” и „следи” пътните знаци, като предупреждава водача и за скоростта на движение на колата. Има нов дисплей на равнището на очите, който информира подробно водача за работата на системите на автомобила. Нова е системата за нощно виждане с възможност за термално откриване на движещи се обекти.
Предлага се и система предупреждаваща за евентуална колизия на автомобила , система предупреждаваща водача при непреднамерено излизане от лентата на движение, която предизвиква вибрации във волана, има и система, която съобщава с надпис на водача за риска от наличието на автомобил в „сляпата” зона. Може да се изброява още, но от BMW твърдят, че няма друг автомобил в този клас, който да предлага толкова много системи за безопасност и за подпомагане на водача. Като цяло новата „седмица” е по-лека от сегашната с 55 кг., въпреки наличието на по-богато оборудване. По-добра е и аеродинамиката на колата, което води до по-нисък разход на гориво и по-малко вредни емисии.
Първоначално автомобилът ще бъде пуснат с три варианта двигатели. Очаква се най-масово да се продава дизеловата версия 730d. Тя ще бъде с новия дизелов двигател с шест цилиндъра и обем 3.0 литра, който ще предлага мощност 242 к.с. при 4000 об/мин. При него потреблението на гориво е с 10% по-ниско от това на досегашния двигател с обем 3.0 литра. Ускорението на дизеловата версия от място до 100 км/час е за 7.2 секунди, а максималната й скорост е 240 км/час. Макар да се води 740i, първият бензинов двигател е би-турбо с обем 3.0 литра и предлага 323 к.с. при 5800 об/мин. Най-мощен е V8 с обем 4.4 литгра, също би-турбо, който замества досегашния V12 атмосферен бензинов двигател с обем 6.0 литра и предлага мощност от 404 к.с. Ускорението от място до 100 км/час е за 5.2 секунди. Максималната му скорост е ограничена електронно до 250 км/час.
Продажбите на новото поколение на Серия-7 на BMW ще започнат в Европа от тази есен.