IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW ИСКА ПРЕЗ ТАЗИ ГОДИНА ДА СЧУПИ НОВИ РЕКОРДИ

През последните години нещата се развиват много добре за БМВ. Баварската фирма излъчва самочувствие и оптимизъм и за резултата от дейността си през 2006 г. Нещо повече, иска да я направи най-успешната в своята история.

BMW ИСКА ПРЕЗ ТАЗИ ГОДИНА ДА СЧУПИ НОВИ РЕКОРДИ
"Целта е да се достигне до печалба преди облагането с данъци в размер на 4 милиарда евро", обяви вчера шефът на фирмата Хелмут Панке. Печалбата преди облагане с данъци на БМВ за 2005 г. беше 3.3 милиарда евро. Според Панке високите цени на суровините и неблагоприятните валутни курсове са причина фирмата да загуби около 1 милиард евро през миналата година. През тази неблагоприятните тенденции не би трябвало да се отразят върху баланса на фирмата. Продажбите на автомобили на групата БМВ /в която влизат още Мини и Ролс Ройс/ нарастна през миналата година с повече от 10%, като бяха продадени 1 120 000 автомобили. "През 2005 година за първи път станахме водещи на пазара на луксозните автомобили, тази позиция искаме да запазим и заздравим в бъдеще", заяви Панке. За първи път от 1993 г. БМВ успя да изпревари най-голямия си съперник Мерцедес. Фактът, че Хелмут Панке сега прави конкретна прогноза за цялата година, изненадва. Самият той обясни, че прави това защото финансовите пазари са чакали нещо подобно, в противен случай високата цена на акциите на БМВ не би се задържала дълго. През последната седмица цената на акциите на БМВ нарастна с повече от 4%. Следващата цел на Баварската фирма е да увеличи броя на продадените автомобили на 1 400 000 до 2008 г. Продажбите би трябвало да растат и поради появата на два изцяло нови модели - тип кросоувър и нов вид спортен ван. Досега групата БМВ поддържаше концепцията за изработването на трите марки /БМВ, Мини и Ролс Ройс/ в десет моделови серии. Според експерти може да се очаква най-голям ръст при продажбите на БМВ. По-малкият партньор Мини през тази година ще разширява производствения си капацитет в завода в Оксфорд. Доброто търсене на Мини ще донесе още по-добър резултат едва през 2008, когато новият капацитет за производство влезе в действие. Сега най-добрите продажби БМВ реализира от обновеното пето поколение на серия 3, която дава 40% от общите продажби. Според Хелмут Панке най-висок ръст на продажбите фирмата ще постигне в Западна Европа и САЩ, но също така нарастване ще има и на пазари като Япония, Китай и Индия. Шефът на БМВ обяви, че сега най-голям конкурент на неговата фирма е Ауди.Още за BMW:http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=456&Itemid=0
0 от 500