fallback

Електрическият Lightning прави от място до 100 км/час за 4 секунди

Един от най-любопитните експонати на автомобилния салон в Лондон без съмнение е моделът на Lightning.

Това е спортен електромобил, произведен от британската фирма Lightning Car Company. Показаният на автомобилния салон прототип е напълно функционален, комбиниращ невероятно елегантен вид с най-модерни технологии. Автомобилът е задвижван от четири електромотора, които се захранват с електроенергия от 30 батерии. Общо се генерират 36kW електроенергия, като зареждането на автомобила става само за 10 минути. С помощта на регенеративната спирачна система колата е способна да измине с едно зареждане близо 200 мили (320 км). Според данните на производителите спортната кола има невероятна динамика, като ускорява от 0 до 100 км/час за по-малко от 4 секунди. Четирите електромотора са разположени във всяко от колелата. Според информация от фирмата началото на серийното производство зависи само от потребните инвестиции. Фирмата е напълно готова да започне производството, а първите продажби ще са в края на следващата година. Предварителната информация е, че цената на електрическия Lightning щe започва от 150 000 евро.
Тагове:
fallback
  • #11
    bixbaum ( преди 15 години )
    и така, виждам, че пише "DANGER high voltage"
  • #10
    bixbaum ( преди 15 години )
    съгласен съм, естествено с така добре описания урок за батерия от часовник. спирам да споря. само вижте как изглежда под капака последното електрическо порше, което е малко над 200 конски сили - http://***.seriouswheels.com/2008/r-z-0-9/2008-Ruf-eRUF-Model-A-Concept-based-on-Porsche-997-Engine-Compartment-1024x768.htm
  • #9
    Кевин Митник ( преди 15 години )
    bixbaumНе разбираш - мълчи си.Чичо Зигмунд ти е написал нещата съвсем точно.Кабелите се топят от големия ток, но те са проводници и при 220V и при 12V. Човешкото тяло практически е изолатор при напрежения под 42V. Така че 12V са напълно безопасни.Автомобилът ти може да бъде захранен и с батерия от електронен чесовник. Въпросът е че мощността която отдава батерията от часовник няма да може да го помръдне.Та тук в случая батериите отдават постоянна мощност от 36kW която е напълно достатъчна за да движи тази кола.Пиковата мощност, която могат да отдадат при старт, разбира се е по-голяма и не е спомената.Но това че се използват 4 двигателя с мощност 120kW си е чисто рекламна шашма. Батериите няма как да развият такава мощност, дори в пиков режим - ето тук идва точно твоят пример с турските кабели. Големият ток предизвиква загряване на електролита и проводниците.
  • #8
    bixbaum ( преди 16 години )
    Г-н Философ ;)Лично аз все още не съм се и опитвал да си взема изпита по електротехника, нещо ми е чужда материята и са ми неприятни даскалите, но както и да е. Да, има разлика между електрическа мощност и електрическа енергия, но примерите ти са малко заядливи. Щом искаш да ме убедиш с това, че от 12 ВОЛТА не може да ти стане нищо, аз ще те попитам защо някои турски кабели се стопяват при подаване на на ТОК (АМПЕРИ, АМПЕРИ, АМПЕРИ) от една кола на друга. ОК, на теб няма да ти стане нищо, то и в контакта да бръкнеш може да не ти стане нищо. Но не се опитвай да убеждаваш света с неограничените си познания, че е невъзможно един автомобил да бъде захранен с акумулатона батерия до степен да развие високи скорости и мощности. Карал съм toyota prius и смея да твърдя, че колата върви доста, да кажем прилично, в режима, в който не се задейства двигателя с вътрешно горене (до 50 км/ч и без рязко подаване на газ). Тази тон и нещо машина потегля без проблем, като се захранва само с едно такова устройство. Но както казваш ти, какво съм тръгнал да те убеждавам... сигурно тия от фирмата производител са пълни *** и пишат пълни глупости в сайта си за 4х120kW.Защо една от системите за сигурност на въпросната тойота е да прекъсне веригата при удар? Сигурно защото е опасна за човешкото тяло (е, не си спомням там какво беше напрежението). Отново признавам, че не съм наясно с електротехниката, но смътно си спомням, че имаше значение и честотата на променливия ток. Нямам представа дали прав ток може да протече през тялото ти при напрежение 12 волта..., но не бъди такъв песимист за арабите :) смятам, че е крайно време техническият прогрес да ни даде възможност да не сме толкова зависими от природните ресурси. оф, мамка му, наистина съм наясно с електричеството, но според мен определено не е невъзможно да има електромобили, пък няма значение прав, крив, променлив, ток, напрежение, мощност...
  • #7
    Sigismund Freud ( преди 16 години )
    Ха-ха-ха! Голям смях! Как можахте,бе момчета? Така...По ред на номерата,Dom е първи.В статията е написано,цитирам:"...36kW електроенергия...".Превеждам:36 килоВАТА! ВАТА! ВАТА! ВАТА! Ти ми говориш за ксенонова лампа(първата я запалих преди 19 години),там са килоВОЛТА! ВОЛТА! ВОЛТА! ВОЛТА! Пиша ти ги по три пъти,че дано схванеш разликата! ВАТ е с три буквички,ВОЛТ е с четири буквички! Ако и "автомобилостроенето" ти е толкова познато,значи си я загазил яко! "Тикомпетентния ще кажеш абатитрафопоста, ама е така брато. Затовапрочети малко и ти или просто катодругите мишоци тук спори само задизайна на една кола точно като жена" - ей това ти го написа,не аз.С какъв аромат предпочиташ отровата за мишки,а?Сега да видим и номер 4 какви бисери е снесъл.Алоууу,Електротехничето! Браво,бе,пич! Ти си "връхтъ"! С "бУбини" повишаваш ХИЛЯДОКРАТНО "МОЩНОСТТА НА ТОКА"!?! А "мощността на напрежението" няма ли и нея да откриеш?!? Нобеловата награда ти е в кърпа вързана! Вземаме една батерия,тургаме една "бУбина",повишаваме хилядократно "мощността на тока" и палим гумите,стига да има достатъчно място! А енергията откъде ще се вземе е Божа работа. Ще докараш арабите до просешка тояга,бе! Брей,брей,на какви работи ги учат първокурсниците в Електрото! А дали ги учат как се пише БОБИНА? С "о" или с "У"?Май не ги учат.Ако не беше смешно,щеше да е жалко.bixbaum,чел съм го това.Пак ще цитирам:"Общо се генерират 36kW електроенергия..."36 килоВАТА електроенергия?????? А,стига,бе! Електроенергията(енергията) не се ли измерва в kWh(килоВАТчас)? Електротехниците и ксенонаджиите да мълчат! В кW се измерва МОЩНОСТ! Хайде да посмятаме:4 постояннотокови безчеткови двигателя с постоянни магнити всеки с мощност 120kWх4=480kW.В спецификациите на колицата пише:". 36kw power".480-36=344kW! Ха сега,де! Откъде,маа му стара,ще се вземат тези 344kW? Номера с "бУбините" на Електротехничето и киловолтовете Dom Xenon на няма да мине,уверявам те. А вероятноста да получа ТОКОВ УДАР при напрежение 12 волта е много малка.Просто не можеш да накараш тока да протече през тялото ми при напрежение 12 волта.Ама какво съм седнал да обяснявам,то Електрото е на мода сега! Хи-хи-хи!
  • #6
    bixbaum ( преди 16 години )
    ето и спецификация от официалния сайт на компанията производител:http://***.lightningcarcompany.co.uk/files/Lightning-Spec-Card.pdfоще в началото пише:Drive Motor: Hi-Pa Drive technology - four 120kw power Permanent Magnet brushless motors
  • #5
    bixbaum ( преди 16 години )
    вижте предишния модел на фирмата - http://***.seriouswheels.com/cars/top-2008-Lightning-GT.htmза тези, които се съмняват и смятат, че е необходим аец, за да захрани такава кола, да се поинтересуват от тока, който тече в конвенционалните автомобили - може да останат изненадани от факта, че е крайно непрепоръчително да ги удря нещо подобно, а и нали все пак мощността е умножение на ток и напрежение. да не говорим, че ел. двигателите на тези автомобили ги правят с променлив ток. всъщност не съм достатъчно добре запознат нито с електротехниката, нито с механиката, за да споря, но статията изобщо не е смешна, а си е съвсем реална
  • #4
    До 1 ( преди 16 години )
    Еми аз съм елекротехник и ще ти кажа ,че това не само ,че е възможно но е възможно и двойно и тройно по големи мощности. И това е ясно на всеки дори първокурсниците в Електрото го знаят. Използват се бубини които могат да повишат хилядократно мощноста на тока. А примера с ксенона е доста точен . Още повече ,че бубинките ,които вдигат до 20К волтажа са доста малки като размер и се намират в задната част на фара. Ако няма ограничение за мястото можеш да вдигнеш тока до невероятни мощности.
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    незнам обаче на Арабите ще им изпокапят зъбите направо. След като вдигнаха тройно цената на суровия петрол за последните 2 години, за да налапат много милиарди сега вече ще им се присере. Поговорката Лакомо дупе кръв "изхожда" е в пълна сила. За две години много компании започнаха разработки за автомобили с алтернативни горива и мисля ,че сякаш от нищото докато очаквахме водородните двигатели да се доусъвършенстват се появиха масово прототипи на електромобили. Даже Американците рекламираха модел ,който ще се зарежда веднъж на 6 години и максимална скорост от 300 километра!!! Така ,че ще става все по интересно за нас потребителите и все по ужасно за арабските шейхове, които са милиардери само защото им извира безплатно петрол ,който продават като злато.
  • #2
    Dom ( преди 16 години )
    Абе пич, да ти кажа електротехниката не ми се отдава много ама автомобилостроенето ми е доста познато.Един такъв чисто ел. въпрос: кажи ми ти тогава според теб на колко V (волта)се палят ксеноновите фарове? ...говорим само за запалването...Да не те затруднявам ще ти кажа: 20кV.Ти компетентния ще кажеш абати трафопоста, ама е така брато. Затова прочети малко и ти или просто като другите мишоци тук спори само за дизайна на една кола точно като жена
fallback
Последни