Сега става ясно, че серийната версия може да бъде с по-конвенционално разположение на двигателя отпред и предаване на движението към предните колела.
Идеята на разположения отзад двигател и на задвижване на задните колела разбира се е взета от класическия VW Beetle и целеше да предостави повече място в кабината. Сега Клаус Бишоф (Klaus Bischoff), директор по дизайна във VW съобщава, че проектът се е сблъскал с редица трудности.
Първо разположеният отзад двигател създава нестабилност на автомобила при страничен вятър, заради неравномерното разпределяне на теглото между предната и задната оси.
“По време на разработката премествахме двигателят все по-напред и по-напред за да повишим стабилността. Сега вече изглежда, че двигателят ще бъде отпред, а не отзад”, обяснява Бишоф.
Конструкторите срещат проблеми и с охлаждането, като не могат да подсигурят достатъчно ефективност от разположения отпред радиатор за монтирания отзад двигател.
Според Клаус Бишоф дори да станат тези радикални промени, външният вид на колата няма да бъде променен и тя ще изглежда точно както концепцията. Според него промяната няма да се отрази на продажбите, защото повечето клиенти не се интересуват дали двигателят е отпред или отзад.
За интериора на up! Бишоф казва, че ще бъде доста „неконвенционално изглеждащ”. Volkswagen up! ще е в продажба през 2010, като ще бъдат произвеждани няколко версии на базата на този модел, включително и компактен MPV автомобил. На същата платформа свои версии на микро автомобил ще правят и Seat и Skoda.