fallback

70 години Porsche в Цуфенхаузен

В края на юни 1938 г. конструкторският и развоен център на Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche) се мести от Кронен щрасе в Щутгарт в нов офис в Цуфенхаузен.

След Втората световна война именно от този център на големия конструктор възниква фирмата Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG. Днес първоначалната сграда на фирмата съществува все още и е част от производствения комплекс на фирмата. Но да се върнем към далечната 1938 г. Още тогава от завода на Porsche излиза първият пробен автомобил Volkswagen, който Ferdinand Porsche разработва. Фирмата която разработва каросерията се нарича Reutter. Така в Цуфенхаузен са произведени първите прототипи от които в бъдещия завод „Берлин-Рим” трябвало да се изработва „народната” кола. Това обаче никога не станало, защото започнала войната....След нея настанали тежки времена за Фердинанд Порше. Заради разработката на „народния” автомобил той бил съден като колаборационист с нацистите, осъден и изпратен в затвора. Синът му Фери (Ferry) се премества в австрийския град Гмюнде. Там разработва първия модел Porsche тип 356. Производството на марката се връща в Цуфенхаузен през 1950 г., когато заводът бил все още под управление на американците. Това не пречи само две години по-късно, през 1952 г. заводът да се разшири, като се строи така наречената сграда Porsche-Werk2. Американците си отиват в средата на 50-те години, а пет години по-късно израства и Porsche-Werk3. През 1964 г. започва производството на най-славния модел на Porsche – 911. Той има толкова голям успех, че заетите във фирмата се увеличават с хиляда души. Тогава и фирмата за каросерии Karosseriewerk Reutter става съставна част от Porsche. Днес в Цуфенхаузен все още се изработва изцяло славния модел 911, но и всички двигатели за моделите на фирмата. Заедно със серийните модели в завода в Цуфенхаузен се изработват всички специални версии, както и състезателните автомобили на фирмата. Освен Центърът в Цуфенхаузен днес немската фирма има изпитателен и развоен цевнър във Вайзах, а от шест години и втори производствен завод в Лайпциг. В Лайпциг се произвежда SUV модела Cayenne, а от идната година там ще се сглобява и купето с четири врати Panamera. В Цуфенхаузен сега се строи нова сграда. Това ще бъде музей на фирмата, в който ще бъдат изложени 80 исторически автомобили. Това е интересно, защото така Porsche ще се превърне в единствената автомобилна фирма с два музея. Първият е в разположен в австрийския град Гмюнде.
Тагове:
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    Porche Cayenne Keine Probleme!
  • #5
    gogen ( преди 16 години )
    za porsche zenita e istoria, po patia na golemi prodajbi sa kompromisite s markata. spor niama velika firma
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    Еми какво да си говорим - ПОРШЕ си остана една от малкото марки, която не измени на стила си и до днес...
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    Porsche moje bi edinstveno moje da se sravnqva s Mercedes. Porsche e kolata, 4iito dizain e bezsmurten i vinagi q razpozava6 bezpogre6no. Plod na tehni4eskiq genii na Ferdinand, edin ot nai-velikite injeneri, pravil proekti i za armiqta i za kakvo li ne. Tazi kola e prosto neveroqtna. Az sum gord sobstvenik na 911 ot 76 godina. O6te go restavriram (nikak ne e evtino) i dano do godina jivi i zdravi da go izkaram na autobana.
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    Изключителна фирма. Най-точно се определя от изразите "Несравнимо немско качество" и "Кеине компромисе" ;)
  • #1
    gi ( преди 16 години )
    PROSTO NAI-VELIKITE!!!
fallback
Последни