Изследването е направено от базираната в Ню Йорк частна консултантска фирма Reputation Institute, която е сравнила данни за 1 000 световни фирми и марки. Оценявани са показатели като доверие на потребителя, уважение към името или марката, добри чувства и други подобни субективни усещания от страна на потребителя, за да се формира крайния резултат.
Toyota е събрала 80 точки и е единствената автомобилна фирма с толкова висок резултат, който я поставя на първо място в света сред всички индустриални компании. Този резултат се дължи на залегналото силно усещане у потребителите, че Toyota e синоним на качество, безопасност и надеждност.
Начинът по който фирмата обслужва вече произведената продукция също допринася за високото доверие на потребителите и показва, че не само клиентите но и самата фирма е сигурна в това което прави.
Всъщност в тази област имаше известни колебания през последните две години, свързани с желанието на Toyota рязко да повиши произвежданите обеми и да се превърне в автомобилопроизводител номер едно в света. Шефът на фирмата Катсуаки Уатанабе призна, че бързият растеж е бил причина за известно влошаване на качествения контрол във фирмата.
Специфични проблеми са се появили в резултат на високия растеж, които са довели до привикване на някои модели в сервизите и до забавяне разработката на някои от новите модели. Уатанабе обаче показа, че в Toyota са наясно с тези проблеми и сега прилагат политики, които да ги намалят или дори премахнат окончателно.