Най-нови тестове проведени във Великобритания показват, че безопасността на пътуващите в малките градски автомобили е застрашена.
Това се дължи на лошото качество на използваните при тях седалки, които допринасят за наранявания при катастрофи с малка скорост, каквито стават при градски условия. Групата Thatcham е основана от британските застрахователни фирми за да се опита да намали разходите им заплащани при катастрофи на моторни превозни средства, без да застраши безопасността на пътниците.
Резултатите от най-новото им проучване показват, че само два от малките автомобили, предназначени главно за движение в града, отговарят на изискванията за безопасност на седалките. Renault Twingo и Smart ForTwo са получили висока оценка за запазване на пътниците при инцидент в градска среда с малка скорост. Fiat 500 е със средна оценка, докато Ford Ka и Fiat Panda са оценени със слаб. Малките коли, които имат по-големи размери от така наречените градски автомобили, получават по-високи оценки, като отново при тях начело са два от моделите на Renault - Clio и Modus оценени с „добър”. При по-големите коли представянето е определено по-добро, главно поради факта, че качеството на седалките при тях е по-високо. Като цяло от групата отчитат, че след 2005 г. има подобрение в качеството на седалките във всички сегменти на пазара. Само за три години процента на новите автомобили, чиито седалки са оценени със „слаб” по отношение на безопасността са намалели с 20%. При теста проведен тази година все пак 40% от новите автомобили са получили оценка „слаб” или „незадоволителен” за безопасността на своите седалки.