Спирачната система предотвратяваща блокиране на колелата (ABS) е известна отдавна.
Още през 20-те години на миналия век тя се появява като разработка за авиационната индустрия, за първи път приложена от френската фирма Voisin.
При автомобилите технологията се използва от 30 години. За първи път Mercedes-Benz S-Class инсталирана ABS система и това става през 1978 г. Днес ¾ от всички нови автомобили излизат от заводите по света с тази система. Няма съмнение, че ABS рязко подобрява контрола на водача върху стабилността на колата и предотвратява блокирането на колелата при рязко спиране. От друга страна ABS е в основата на още по-съвършени технологии за безопасност, като ESP (Electronic Stability Program) и Traction Control Systems. Да напомним, че първата система използвана в автомобил серийно производство бе наречена ABS 2. Тя е създадена от Mercedes-Benz и Bosch. При нея има електронен контрол и сензор за скоростта на всяко колело, съчетани с два или повече хидравлични валци в спирачната система. Ако се отчете, че едно или няколко колела се въртят значително по-бавно в сравнение с другите, системата нагажда спирачната сила и им позволява да се завъртят по-бързо преди да я приложи отново (спирачната сила).
Днес стандартната ABS система може да приложи и освободи спирачна сила 20 пъти в секунда.