Кормилната система управляваща четирите колела (Four-wheel-steering - 4WS) е една от технологиите които се появиха още през втората половина на миналия век.
Тогава обаче, тази технология не можа да се утвърди и да постигне успех. По-късно, през 90-те години, видяхме „горещи” модели на Nissan с управление на четирите колела, но те само показаха, че високите разходи и по-голямото тегло не могат да компенсират плюсовете от по-доброто управление. През всичките тези години обаче, Renault не се отказа да разработва системата за управление на четирите колела. Сега тази система виждаме при новата версия на Renault Laguna GT.
Това е модернизиран вариант на 4WS при който се използва компютър за наблюдаване и управление на системата. Скоростта и пътните условия се следят на всеки десет мили секунди и според това се нагажда ъгълът на завиване на задните колела. При скорост до 60 км/час, задните колела завиват до 3.5 градуса в обратна посока на тази в която завиват предните колела. При скорост над 60 км/час и четирите колела завиват в една посока. Според производителите това прави кормилната система по-ефективна и директна при всяка скорост. В резултат един автомобил с предно предаване придобива и най-добрите качества от автомобилите със задно предаване. Renault Laguana GT, кола дълга близо 5 метра от среден клас, придобива възможностите за завиване, които нормално има компактен модел като Clio. Диаметърът на завиване при двата автомобила е еднакъв. В Renault сега планират да въведат 4WS и при други свои модели, вкл. при Laguna Coupe, която ще видим през септември. Очаква се новата кормилна система да бъде монтирана и при следващото поколение на Megane или поне при някои от неговите варианти.