10 цилиндъра, два турбо-компресора и 572 конски сили ще се телепортират от RS6 към R8.
В Инголщад доста време отричаха слуховете, че възнамерят да взаимстват 10-цилиндровия V10 от Audi RS6 към супер-колата R8. Сега, това вече е факт. Дори знаем, че ще се появи на пазара след година.
Приказките за атмосферен двигател в по-мощната версия на ракетата, остават в историята. Audi са решили да атакуват сетивата на клиентите си с не един, а два турбо-компресора. Браво. Правилно решение. Пък и защо да разработват нов атмосферен V10, когато вече имат перфектен турбо-двигател. Основната пречка това да не се случи по-рано беше, че инженерите на Audi не са могли да се справят с температурите генерирани от подобен двигател в малкото купе на R8. След като сa взаимствали решения от дизеловия прототип Le Mans и мега-колата Bugatti Veyron, охлаждането вече не е проблем.
За RS6 сме ви разказвали доста. Най-вероятно се досещате, че двигателят, който той ще даде на супер-колата, всъщност е разработка на Lamborghini и има обем от 5,2 литра, въпроизвеждащ мощност от 572 конски сили. За R8 това означава 4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 320 км/ч.R8S, R8 RS или RS8? Името на новия модел, все още не е изяснено. RS8, би било объркващо, тъй като по-скоро би подхождало на спортна модификация на лимузината А8. R8 RS също не е подходящо, тъй като oзначението е запазено за Porsche. Ще ви информираме, когато научим истинското име.