fallback

FIA променя регламента на WRC от 2011 г.

Спортният комитет на Международната федерация по автомобилен спорт (FIA World Council) публикува утвърден списък с промени, които ще се осъществят в Световния рали шампионат (WRC) до 2011 г.

Главната новина е в техническия регламент. Фактически всички отбори състезаващи се в клас WRC, трябва до 3 години да сменят сегашните си автомобили с нови, произведени на базата на автомобилите от групите "N" или Super 2000. На отборите решили да използват за донор на състезателния си автомобил такъв с атмосферен двигател се разрешава да му добавят турбо-система. Разрешено е и да се добавят различни аеродинамични промени по каросерията. Друга новост е, че при автомобилите от клас WRC вече се забранява използването на по-сложните системи за предаване на движението към четирите колела. При новите автомобили WRC или трябва да се остави серийната скоростна кутия от група "N”, или да се използва унифицираната трансмисия Sadev, използвана при автомобилите "Super 2000". Със сегашните състезателни автомобили в клас WRC отборите могат да участват до 2010 г. включително, а тестовете на бъдещите състезателни модели в клас WRC могат да започнат още от 2009 г. Наред с това от 2009 г. титлата „Шампион на света” в рали шампионат вече ще се присъжда не само на пилотите от WRC, но и на тези участващи със „серийни” автомобили в P-WRC и на тези в юношеската надпревара J-WRC. Друга промяна е разрешението за две извънпланови замени на двигателя без наказателни санкции, което важи само за нови отбори участващи в рали шампионата, като то влиза в сила още сега, както и да заменят други части от автомобила съгласно специален регламент. За всички останали остава да важи правилото „един двигател за две състезания”. Спортният комитет на FIA обяви и преместване на две от WRC ралитата за тази година, като „Рали Япония” ще бъде от 31 октомври до 2 ноември, а „Рали Великобритания” от 5 до 7 декември.  
Тагове:
fallback
  • #5
    ot vale ( преди 16 години )
    tia se 4udqt kak da ebavat zritelite
  • #4
    бббббб ( преди 16 години )
    в началото на 80-те нямаше секвенциални скоростни кутии и подобни диференциали в WRC и беше много интересно. идеята е по-скоро да се ограничат разходите(нормално) и да се оставят повече места за изява на шофьора отколкото на "умната" кола. Препратка за това е минала година рали"Германия" - Дювал стана 2 в крайното класиране карайки кола с "умен" диференциал(ситроен ксара 2006),щото не бил участвал 1.5 години в WRC.
  • #3
    WaR ( преди 16 години )
    Kolite mogat da gi promenqt no trasetata ne :)
  • #2
    Тодор ( преди 16 години )
    Ейй от ден на ден по големи глупости.Губи се интереса така към ралито,а 2010 Ние ще бъдем кръг от WRC.Кви са тея Супер 2000 бабанета им трънкена....от тая работа феновете губят най много !!!
  • #1
    Калоян ( преди 16 години )
    Тия от ФИА се чувдят само каква глупост да измислят! Искат да му *** мамата на тоя спорт.. да го направят нещо като формула 1!
fallback
Последни