Спортният комитет на Международната федерация по автомобилен спорт (FIA World Council) публикува утвърден списък с промени, които ще се осъществят в Световния рали шампионат (WRC) до 2011 г.
Главната новина е в техническия регламент. Фактически всички отбори състезаващи се в клас WRC, трябва до 3 години да сменят сегашните си автомобили с нови, произведени на базата на автомобилите от групите "N" или Super 2000. На отборите решили да използват за донор на състезателния си автомобил такъв с атмосферен двигател се разрешава да му добавят турбо-система. Разрешено е и да се добавят различни аеродинамични промени по каросерията.
Друга новост е, че при автомобилите от клас WRC вече се забранява използването на по-сложните системи за предаване на движението към четирите колела. При новите автомобили WRC или трябва да се остави серийната скоростна кутия от група "N”, или да се използва унифицираната трансмисия Sadev, използвана при автомобилите "Super 2000".
Със сегашните състезателни автомобили в клас WRC отборите могат да участват до 2010 г. включително, а тестовете на бъдещите състезателни модели в клас WRC могат да започнат още от 2009 г. Наред с това от 2009 г. титлата „Шампион на света” в рали шампионат вече ще се присъжда не само на пилотите от WRC, но и на тези участващи със „серийни” автомобили в P-WRC и на тези в юношеската надпревара J-WRC. Друга промяна е разрешението за две извънпланови замени на двигателя без наказателни санкции, което важи само за нови отбори участващи в рали шампионата, като то влиза в сила още сега, както и да заменят други части от автомобила съгласно специален регламент. За всички останали остава да важи правилото „един двигател за две състезания”. Спортният комитет на FIA обяви и преместване на две от WRC ралитата за тази година, като „Рали Япония” ще бъде от 31 октомври до 2 ноември, а „Рали Великобритания” от 5 до 7 декември.