Фолксваген се разтопява. При световната премиера на студията "Concept A" в Берлин за декор бяха използвани огромни ледени блокове. Между тях стоеше автомобил, който нагрява фантазиите до червено, заедно с шефа на марката Волфганг Бернхард, който обяви началото на нова ера за Фолксваген.
Концепцията има за цел да опипа почвата за това, как ще изглежда бъдещето на компанията от Волфсбург. Пред 700-те гости на премиерата мениджърът обяви, че продуктовата офанзива на VW започва през 2008 година. Дизайнерите и конструкторите работели в момента върху общо 20 нови модела. Това показва, че компанията иска радикално да смени посоката на развитие, коментират анализаторите от Германия. Защо иначе толкова много неща трябва да се променят толкова основно?
С Концепцията „А" VW показва раздвижване в дизайна. Новите линии имат за цел да прогонят скуката.
Нова физиономия, неконвенционални решения като противоположно отварящи се врати и спортно излъчване са новите оръжия на Фолксваген.
Снимките на прототипа са правени в Исландия, Ватнайокул, най-големия глетчер в Европа.
Автомобилът е с дължина 4.35 м, задвижването е на четирите колела, а моторът е 1.4 литров с директно впръскване и забележителната мощност от 150 к.с. 20-цолови колела допринасят за агресивното излъчване на "Concept A".