fallback

PSA се отказва от масовите дизелови хибриди

След като Европейската комисия блокира месеци наред желанието на френското правителство да отпусне субсидии за разработка на хибридни автомобили с дизелов двигател, сега PSA Peugeot Citroen смени стратегията си.

Вниманието ще бъде фокусирано вместо към масовите модели с дизелови хибридни двигатели, към дизелови хибриди предназначени за най-луксозния клас автомобили. Докато хибридите на Toyota и Honda се разработват на масови модели, PSA Peugeot Citroen вече постигна висока ефективност при малките автомобили с дизеловите си двигатели, докато автомобилите им от луксозния клас все още разчитат на мощни бензинови двигатели за да постигнат динамика и спортно поведение на пътя. Според френските медии, преместването на усилията към моделите от високия клас най-вероятно ще забави появата на дизеловите хибриди. Досега PSA работеше съвместно с Continental и Bosch за разработката на дизелова хибридна система, която според предварителните планове трябваше да видим първо на Peugeot 308 през 2010 г. Сега от групата обявиха, че вече няма да гонят реализация на този план, макар че вече видяхме и концепция на дизеловия хибрид при 308. Този проект беше подкрепян и от френското правителство, което чрез Агенцията за индустриални иновации трябваше да го инжектира със 101 милиона евро. Европейската Комисия обаче, блокира субсидията с мотива, че нарушава свободната конкуренция на европейския пазар. Въпреки проваления проект, PSA самостоятелно ще продължи да разработва нова платформа подходяща за хибриден модел с дизелов двигател, която може да видим на пазара през 2011 г. Тя обаче ще бъде предназначена за автомобилите от висок клас на френската група, като комбинацията между дизелов двигател и електромотор ще бъде по-ефективна и икономична в сравнение с бензиновите хибриди. Решението на PSA да промени стратегията и да отложи дизеловите си хибриди може да доведе до изоставане на групата в тази сфера в сравнение с фирми като Toyota, Honda и GM.
Тагове:
fallback
fallback
Последни