fallback

Евродепутатите постигнаха компромис за новите нива на СО2

Производителите на автомобили очакват съкращения на работници и намаляване на продажбите

Представителите на правителствата в ЕС и на Европейския парламент се споразумяха за новото намаляване на вредните емисии (СО2), изхвърляни от автомобилите. То влиза в сила през 2030 г., като с него в крайна сметка се регулират различията между държавите-производители на автомобили и законодателите, които опазват околната среда.В крайна сметка беше постигнат компромис, след като първото предложение на ЕС беше за намаляване на емисии с 30% до 2030 г. в сравнение с тези от 2021 г. Част от държавите обаче настояха намалението да е с цели 40%, което беше посрещнато на нож от няколко държави, начело с Германия, която е най-големият автомобилен производител в съюза.В крайна сметка след дължи преговори, завършили в понеделник вечерта, е решено нивата на СО2 да бъдат свалени с 37,5% за автомобилите и с 31% до 2030 за вановете и микробусите. Планът предвижда и временна цел – намаляване на вредните емисии с 15% за автомобили и ванове през 2025 г.Новото решение също предизвика негативна реакция сред производителите на автомобили в Европа. В своята позиция те обявиха, че новото решение ще доведе до съкращения – както на работници, така и на моделната гама на различните компании. Най-яростна е съпротивата на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която обяви, че по този начин производителите биват принудени да преминат към разработка на електромобили, което ще увеличи разходите им. „Новите стандарти ще поставят много високи изисквания и никой не може да каже дали договорените граници могат да бъдат достигнати в посочения момент. В същото време правителствата в ЕС не правят достатъчно за стимулиране на преминаването към електрически превозни средства”, заяви ръководителят на VDA – Бернхард Матес.От Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) също посочиха, че намаляване на емисии с 37,5% до 2030 г. в сравнение със стойностите от 2021 г. е напълно нереалистично, като се има предвид какви са сегашните стандарти в ЕС. В момента позволените нива на CO2 са 130 гр/км (средно за гама на всеки производители), а през 2021 г. те трябва да бъдат намалени до 95 гр/км.Снимка: Automotive News

Тагове:
fallback
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Винаги съм твърдял, че ни управлява ментално ограничена ***. След няколко години очаквайте да ви забранят и да пърдите щото изпускате метан - тая година един евро-*** излезе с програма за премахване на животновъдството - следващите за премахване сте вие!
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Горките Немци, трябва да спрат да "развиват" ретро технологии.
  • #9
    До анонимен ( преди 5 години )
    Прав си "90% от колите са паркирани по улиците" и се карат 2-3 пъти в седмицата. Много неща не добре в нашата държава, палачори сме с ограничено мислене.
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Съгласен съм със Станчев. И да добавя, че и развитието на инфраструктура от зарядни станции ще доаби също огромни количества СО2. Дори да приемем, че после те ще използват изцяло зелена енергия.Накратко petorlhead-овете ако искат да спасят ДВГ, трябва да слязат за малко от него и да го използват разумно.
  • #7
    Станчев ( преди 5 години )
    Бензиновите двигатели с вътрешно горене отделят повече CO2 отколкото дизеловите. При производство на батериите за електрически автомобили се отделят огромни количества СО2. Решението е или автомобили на водород, или забрана на автомобилите и развитие на градски транспорт базиран на трамваи, метро и тролейбуси.
  • #6
    До Анонимния ( преди 5 години )
    Не ***. Показали са бъдещето.
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    То се знае!Дали е случайно, че на снимката са наредени варелите на Попфолксваген?
  • #4
    .. ( преди 5 години )
    Добре де, ЦО2-то прави много бели, съгласен съм.А *** защо само за него са се хванали? А Азотните окис? А саждите? Финни прахови частици? Тях що не мерят?
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Решението не е толкова в електричките, колкото минимално да се ползват коли в града.
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Стига с тая Тесла. Да хубава кола е, да екологична е. Ама в европа започва от 50к евро. Колко хора могат да си позволят подобна кола. И особено като влезеш в централна и източна европа инфраструктура има ли за масово каране на Тесла. Парон - ТеЗла.
fallback
Последни