fallback

Как Тръмп спечели търговската война... в полза на германците

Най-голяма облага от понижените мита с Китай ще имат BMW и Daimler

"Много продуктивни разговори с Китай!", писа американският президент Доналд Тръмп в Twitter, след като договори китайците да намалят вносните мита за произведени в САЩ автомобили. Тези мита бяха 25% доскоро, Пекин ги увеличи до 40% в резултат на започнатата от Тръмп търговска война, а сега ще ги намали до 15%. Благодарение на завода си в Спартанбърг, Южна Каролина, BMW е най-големият износител на автомобили от САЩСамо че този успех на президента не е в услуга на щатските автомобилни производители, а на германските, коментира Джилиън Тет в The Financial Times. Повечето американски автомобилни компании, като се започне с Ford и се приключи с Tesla, имат или вече строят собствени заводи в Китай. Над две трети от 270-те хиляди автомобила, които миналата година САЩ са изнесли в най-многолюдната държава в света, всъщност са произведени на американска земя от германските гиганти. Най-големият износител на автомобили от САЩ изобщо е BMW, благодарение на завода си в Южна Каролина. На второ място е Daimler чрез завода в Алабама. Така че големите печеливши от споразумението с Пекин са трите германски гиганта, чиито шефове Харалд Крюгер, Дитер Цетше и Херберт Дийс бяха предупредили Белия дом, че може да преместят американските си заводи в Китай, ако се запазят 40-процентовите мита. Шефовете на германските автомобилни гиганти бяха част от делегацията на Меркел при посещението й в Белия дом. Вляво: главният изпълнителен директор на BMW Харалд КрюгерМеждувременно ефектите от търговската война на Тръмп нанасят сериозни щети на местните производители General Motors и Ford. Те предупредиха, че въведените по-високи мита за стомана и алуминий ще увеличат разходите на щатските им заводи с около 1 милиард долара догодина. Това само за пореден път доказва, че в днешната епоха на глобализирана търговия и безкрайно сложни международни доставки всяка търговска война би имала непредвидими последствия, коментира Тет.  

fallback
  • #8
    на Факт!-тическия .. ( преди 5 години )
    вече му идва доста нанагорно от системната злоупотреба с рено! И трагикомичните последствия не закъсняват.
  • #7
    факт ( преди 5 години )
    Вижте сега аз съм се изказал нека да почнат да внасят коли от Чайна и да плащат повишените мита на границата плюс транспорт.Да не говори американеца дето му се вее американското знаме на къщата дали ще предпочете китайско БМВ на баснословна цена или американски Кадилак като знае че с второто храни няколко други американеца.Да видим!Нека се прееват немците ще е наслада за окото.Между другото ТиссенКруп почнаха да дават фира със стоманата.Така Тръмп "помага" на Германия другаре!
  • #6
    до Факт! ( преди 5 години )
    Доше,нито от автомобили разбираш,нито от икономика! Но си цар да разсмиваш форума.
  • #5
    факт ( преди 5 години )
    Голям грамаж имаш само дето големият ти грамаж не стига да прецени колко ще струва на немците да си закарат колите от Чайна в Сащ и колко ще им струват митата на границата.Много си умен УНСС си личи!
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Даааа, форумния *** разбира повече от анализатор на The Financial Times.
  • #3
    факт ( преди 5 години )
    Ти пишеш глупости.Една част от продажбата може и да отива за германия но не както ако заводите бяха в Германия.Иначе никой нямаше да иска офсети както е с продажбата на изтребители като с Грипен примерно.Тоя един милярд ще го плащат немците щот "много печелили" според теб нали зявода си е техен.Ако искат да внасят от Китай и колите им така ще се обмитяват че ще станат непродаваеми.Мноу *** народец!
  • #2
    факт ( преди 5 години )
    Сега прочетох за глупостта че БМВ щели да местят заводи в Чайна.Обаче на всеки разбиращ поне малко му е ясно че със санкциите Китай обеднява и се срива пазарът им сиреч по-малко хора ще купуват коли особено скъпите немски возила.Всяка инвестиция в завод на място с понижаващи се продажби ще е катастрофално за инвеститора така че едва ли БМВ или който и да е ще инвестира там освен ако не са самоубиици.Основният пазар за луксозни коли е Сащ трябва да си луд да си махнеш заводите от там!
  • #1
    Факт! ( преди 5 години )
    И как я е спечелил за Германия.Немците поради митата изнесоха заводите си в САЩ така откриват американски работни места с американски работници които ще харчат заплатите си в американски магазини с които ще купуват американско уиски.Сиреч парите остават в Щатите преди немците караха колите от европа и ги произвеждаха европейски работници харчещи евра в Лидл.Но в Бг освен мен има двама трима разбиращи от икономика и те не са във форума!
fallback
Последни