fallback

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019

За пръв път от години в челната петица има френски автомобил

Седем германски, две японски и, изненадващо, една френска кола попадат сред десетте най-препоръчителни от TUV в категория 4-5 годишни. Германската асоциация за технически инспекции всяка година публикува своя доклад за средния брой отчетени повреди при всеки модел. Porsche 911 е много разумен избор, ако търсите употребявана кола, която да не изисква много ремонти. Или щеше да бъде, ако не беше цената му...Както и при до 3-годишните автомобили, и тук първото място е за Porsche 911, при което дефекти са констатирани в едва 3.6 на всеки 100 инспектирани автомобила (за втора поредна година към обичайните проверки  TUV тества и дали софтуерът в колите е актуален и с последния необходим ъпдейт). Renault Captur се представя по диаметрално различен начин от Clio, въпреки че делят една платформаЧелото на ранглистата затвърждава добрата репутация на Mercedes в последните години - гигантът от Щутгарт има пет свои модела в Топ 15. Сравнително добре се справя и Audi, при това с най-голям среден пробег за своите модели. За пръв път от много години в десетката попада и френски автомобил - компактното Renault Captur, което е дало дефекти в едва 5.3 на сто от случаите. Градското кросоувърче е в сериозен контраст с останалите модели на френската компания, които са в дъното на таблицата. Clio, което на практика е на същата платформа, е чак на 126-о място. Възможно е обяснението да е във факта, че Captur се произвежда в испанския завод на Renault във Валядолид, докато Clio се прави на три други места: Флен (Франция), Ново место (Словения) и Бурса (Турция). При компактните кросоувъри доста добре се представя и Opel Mokka. Mondeo, бизнес седанът на Ford, дава толкова дефекти, колкото и пролетарската баничарка Dacia DokkerДругите два германски производителя - BMW и Volkswagen - показват противоречиви резултати. Някои техни модели, например BMW X1 или VW Golf Plus, са в групата на отличниците. Други обаче са в червената зона в края на ранглистата - като Серия 5 или Passat. Доста посредствено се представя Ford, чиито най-масови модели Fiesta и Focus са след 60-а позиция, а Mondeo е чак 121-и, с почти същия брой дефекти като баничарката Dacia Dokker. Неочаквано слабо постижение дава и Skoda Octavia. На самото дъно на класацията по традиция попадат френски и италиански модели, а също и VW Sharan. Автомобилът с най-много дефекти е последната генерация на Peugeot 206 преди спирането на производството му - там проблеми са констатирани при почти всяка трета кола. Peugeot 206 в последните години преди слизането си от конвейра е най-проблемният автомобил според доклада на TUVТОП 15 В ДОКЛАДА НА TUV ЗА 2019:1. Porsche 911    3.6    40 0002. Mercedes B-class    4.9    57 0003. Audi Q5    5.0    84 0004. Renault Captur    5.3    44 0005. Audi TT    5.5    53 0006. Opel Mokka    5.6    58 0007. Mazda 2    5.8    46 0008. Honda CR-V    5.9    64 0008. Mercedes GLK    5.9    75 00010. Mercedes A-class    6.0    59 00011. Mazda 3    6.1    55 00012. Mercedes SLK    6.2    45 00012. Mercedes E-class Coupe    6.2    62 00014. Audi A6/A7    6.3    106 00014. Toyota RAV4    6.3    65 000В колонките: модел, брой дефекти на сто инспектирани автомобила, среден пробег на тестваните автомобилиПОСЛЕДНИТЕ 10: 122. Dacia Lodgy/Dokker (16.4, 60 000); 123. Fiat Punto (17.1, 54 000); 124. Seat Alhambra (17.4, 90 000); 125. Dacia Duster (17.5, 73 000); 126. Renault Clio (17.6, 37 000); 127. Renault Kangoo (17.8, 71 000); 128. VW Sharan (18.7, 96 000); 129. Chevrolet Spark (21.8, 48 000); 129. Dacia Logan (21.8, 83 000); 131. Peugeot 206 (28.0, 53 000)КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 17. Audi A3 (6.5, 69 000 км); 18. BMW X1 (6.6, 68 000); 18. VW Touareg (6.6, 95 000); 21. Mazda CX-5 (6.7, 68 000); 23. Toyota Yaris (6.8, 49 000); 24. VW Golf (6.9, 65 000); 26. Audi A4 (7.0, 95 000); 32. BMW X3 (7.4, 80 000); 38. Toyota Avensis (7.7, 76 000); 38. Mazda 6 (7.8, 76 000); 39. Mercedes C-class (7.8, 80 000); 39. Mercedes E-class (7.8, 109 000); 50. Honda Civic (8.8, 60 000); 55. Opel Astra (9.0, 72 000); 58. BMW Серия 3 (9.4, 86 000); 63. Peugeot 208 (9.6, 53 000); 67. Ford Fiesta (9.8, 94 000); 74. Kia Cee'd (10.2, 63 000); 79. Ford Focus (10.5, 75 000); 99. Citroen C4 (12.7, 70 000); 101. Nissan Qashqai (12.8, 68 000), 102. VW Tiguan (13.0, 69 000); 105. BMW Серия 5 (13.4, 100 000); 107. Renault Megane (13.7, 74 000); 109. VW Passat (13.8, 113 000); 116. Kia Sportage (15.2, 67 000); 117. Skoda Octavia (15.5, 98 000), 119. Dacia Sandero (15.7, 59 000); 121. Ford Mondeo (16.0, 104 000) 

Тагове: tüv tuv 2019
fallback
  • #22
    fan. ( преди 5 години )
    "Mondeo, бизнес седанът на Ford, дава толкова дефекти, колкото и пролетарската баничарка Dacia Dokker" - *** , "малката " разлика е , че ФОРД-а ги дава за 104 к километра , а "баничарката " за 60 к ...:)))Нещо да кажете по темата? И трябва да правите разлика между " повреда" и "дефект" !
  • #21
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    за сметка на един коптор са налице 5 рено-недоразумения на последните места! Не увредените могат сами да преценят кое какво е.
  • #20
    :D ( преди 5 години )
    Какво става, има ли голфчета-молфчета?
  • #19
    Анонимен ( преди 5 години )
    Спортните и скъпи коли в частност Поршетата не са направени за много каране. Това е представителна кола с която да си чешеш крастата, а не да я караш всекидневно стотици километри. Никой не го прави. Имам комшия, който е фен на марката Порше. Той кара едно старо 911, а жена му Бокстер. Иначе за всеки ден си имат БМВ 5 той, а тя кара Ауди А3.Поршетата много рядко ги виждам да ги изкарват от гаража. Сигурен съм, че едва ли правят по 10 000 км на година. Със сигурност са доста по-малко.
  • #18
    до: Тюфтер ( преди 5 години )
    Не ги чуваш петлите. Никак даже!Това не ти е ГТП, а ТЮФ! Правиш ли разлика?ТЮФ се минава не всяка година, а на 2 г. Ако колата е нова, само тогава първият ТЮФ е на третата година.А по принцип ТЮФ не би трябвало да прави никаква подобна класация, защото дори и да не е умишлено ЛЪЖЕ. Това е технически преглед на автомобила. На технически преглед никой не ходи с развалена кола, която има дефекти. хората предварително си я оправят, ако има нещо за оправяне и тогава отиват на ТЮФ. Така, че...
  • #17
    Да се намираме на пр ( преди 5 години )
    Всеки прави толкова км от колкото има нужда,а дали има смисъл от кола или не си е личен избор.
  • #16
    Анонимен ( преди 5 години )
    В текста за Пежо пише 206, под снимката - 2006, а самата снимка е на 207. Но всичко е точно.
  • #15
    Тюфтер ( преди 5 години )
    Това са резултатите от проверки на МПС-то веднъж годишно. Далеч по-интересно е какви ремонти са се случвали между тези проверки. Пробегът също е от мнооого голямо значение.
  • #14
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Много са субективни тези "класации"." Абсолютно е така.. не може всеки вид проблем под един знаменател.
  • #13
    Bmw435iccX3G01 ( преди 5 години )
    Kato 6te pravi6 samo 10000 kl na godina za kvo ti e kola????Ka4ai se v reisa i si predstaviai 4e kara6.Az pod 30000 kl na godina ne sam podal pone ot 7-8 godimi
fallback
Последни