fallback

General Motors закрива 7 завода наведнъж

Концернът ще спре производството на поне 5 модела

Нещата при General Motors се развиват добре в последно време, след като през третото тримесечие на 2018 г. концернът заработи 2,5 млрд. долара. Въпреки това американският производител обяви план за глобална промяна на структурата, която предвижда закриването на поне 7 завода, уволнението на хиляди служители и съкращаване на моделната гама.Засега от концерна съобщават единствено, че предстои съкращаване на служителите с 15% (в това число влиза 25% от ръководния състав), като подобно действие ще ускори реформата и ще съкрати разходите. Конкретни намерения за закриване на заводи не се посочват, но се знае, че тази мярка ще засегне три предприятия за производство на автомобили и две на двигатели – всички в Северна Америка, както и два на други континенти.Съответно подобно действие ще доведе и до съкращаване на моделната гама. Ще пострадат предимно седаните, чието търсене продължава да спада. Очаква се GM да се откаже от моделите Cadillac XTS и CT6, Buick LaCrosse, а също така и Chevrolet Cruze и Chevrolet Impala.Според плановете на ръководството на концерна начело с неговия шеф Мери Бара, всички тези мерки ще позволят на концерна да икономиса 6 млрд. долара до 2020 г. Спестените средства ще бъдат използвани като „инвестиция в бъдещето” – за развитие на автономни технологии и разработката на унифицирани платформи за електромобили и кросоувъри, а също така и за модернизация на моделната гама.Намеренията на GM предизвикаха негативна реакция на правителството на САЩ и на президента Доналд Тръмп. Той поиска от концерна да не закрива завода в Охайо, а да му повери производството на някой нов модел или в краен случай да преназначи служителите в други предприятия. Именно на среща с избирателите си в Охайо преди време Тръмп обеща, че нито един от действащите заводи в щата няма да бъде закрит и съответно работниците няма да загубят своите доходи.Снимка: General Motors 

Тагове: General Motors
fallback
  • #5
    Who Cares ( преди 5 години )
    Ikonomiiata majka na mizeriiata! I tezi niama da prokopsat. Zatova pyk skoro shte prodavat vietnamski koli v USA.
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Инвеститорите ги интересува печалбата и цената на акциите, боли ги фара от седани ли, от СУВ ли, дали в Охайо или някъде другаде. Жалко за работниците!
  • #3
    Дедо ви ( преди 5 години )
    така става, когато начело на производствено предприятие не стоят инженери ама счетоводители и финансови далаверджии!
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пълни ***. От кривите им сметки европейското им подразделение Опел продаваше по над милион автомобили годишно в Европа и от 17 години беше на загуба. Продадоха го на PSA за 2.2 милиарда и още първите 6 месеца върна печалба 500 милиона. Убиха Сааб, Понтиак, Холден с глупавата си прахосническа политика. Остана да теглят чертата на Шевролет и Кадилак. За 10 години от производител номер 1 в света стигнаха до тоя плачевен резултата, 5 от които под вещото управление на Мара-Бара.
  • #1
    мери БАРЛИВАТА ( преди 5 години )
    и себе си да закрие на кой ли му пука!
fallback
Последни