fallback

Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?

Съвременните батерии са устойчиви на минусовите температури, но понякога и за тях е по-добре да са на топло

Един от споровете между шофьорите е дали акумулатора на автомобила трябва да се сваля и прибира на топло, когато навън температурите паднат под нулата и натрупа сняг. Къде трябва да се съхранява през зимата този много важен компонент – под капака или на топло в стаята, отговарят експертите от qualitymotors.Тези, които предпочитат за взимат акумулатора със себе си, имат своите аргументи. Те смятат, че при минусовите температури батерията е ранима и чувствителна. Съответно, ако тя пренощува на топло, на сутринта няма да създава никакви проблеми и автомобилът лесно ще запали.От друга страна са противниците на подобно мнение, чиито доводи са повече на брой. На първо място, те твърдят, че на студа акумулаторът се разрежда значително по-бавно, отколкото на топло. Второто – свалянето на батерията ще създаде допълнителни проблеми със мултимедия, сигнализация и други системи на автомобила. И трето – самото сваляне на акумулатора, а след това и поставянето му, не са никак приятни занимания, особено в студа.Според специалистите, по-близо до истината са вторите. Съвременните акумулатори са подготвени за студено време. При отрицателни температури те не замръзват и не се налага да бъдат местени на топло. Единственото, от което се нуждаят, е проверка на състоянието и почистване на клемите.Дори при много студено време здравият акумулатор трябва да си остане под капака, където му е мястото. Старата и увредена батерия на свой ред може да се сваля и да се „реанимира”, но общо-взето това е напълно излишно, защото, каквото  и да се прави с нея, тя никога няма да работи както трябба.Ако обаче автомобилът не се използва през зимата, то акумулаторът трябва да се махне и да се съхранява на сухо и отопляемо място. Продължителното му излагане на минусовите температури, когато не се използва, води до загуба на заряда в него. Съответно това му нанася големи вреди, които са необратими. Докато е свалена, батерията трябва да се зарежда поне веднъж на 3 месеца, за запази качествата си. Снимки: qualitymotors

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    те на повечето съвременни автомобили заради старт стоп тъпотията акумулаторите са им гелови и почват от 400 лева ......ама и те не се дозареждат :)караш - умира купуваш нов - да върви консумацията що да ти кажат как да го караш 5-6 години , като за това време ще смениш 3-4 :)
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    На повечето съвременни автомобили стартерът не върти повече от 0,5 s.
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    то за такива , като теб и масло никога не се сменя , а само се долива при нуждапази боже от такива автомобилисти !!!!
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    изряден акумулатор не пада, дори да се кара на къси разстояния.. па ако някой му е мерак да си го зарежда, да си го завива в къщи с одеяло и да си гледат турския сериал заедно - няма проблеми :)))
  • #8
    до до втория ( преди 5 години )
    БЪРКАШ секунди с часове в сметката си *** !!!!!!айде пак хвани калкулатора и си оправи мерните единици аман от профани с претенции !ако за 3 секунди възстановяваше тока алтернаторът ти по твоите сметки трябва да нее 150 А а 5 !!!!изяж си дипломата ако имаш изобщо такава 1
  • #7
    до до втория ( преди 5 години )
    До вторияда ама не!не е толкова лесна и елементарна сметката ако си учил електромеханика щеше да знаеш !
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Малка грешка - не е 30 КВЧ а 30 ВЧ. Другото си остава същото
  • #5
    До втория ( преди 5 години )
    Гледай сега малко математика. Максималния стартов ток на акумулатора в колата ми е 500 ампера. 2 секунди * 12 волта * 500 ампера - значи за 2 секунди акумулатора може да отдаде максимум 0,003 КВЧ. Алтернатора ми е 150 А * 12 волта * 60 секунди = 30 КВЧ теоретично максимална мощност. Сложи загуби, факта че алтернатора не работи на оптимални обороти а примерно е все е 1500-2000 об. и се получава че за 30 секудни съм си върнал обратно "вложения" ток.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    6ма пишман шофьора са се "изказали" за анонимния отдолу. Е аз лично знам, че за 10-15 мин се възстановява енергията изразходвана при палене, не за 30, но е факт, че късите разстояния изцеждат и убиват акумулатора. Не е нужно да го сваляш, за да го дозаредиш - просто на 10тина дена врътни едни 50тина км алтернатора ще си направи своето
  • #3
    de ( преди 5 години )
    акумулаторът не трябва да се пипа - зарежда или сваля.. Проверка в началото на сезона, ако има съмнения при сервиз за акумулатори и ако се налага - нов. Това да се измъчва някой тръгнал си акумулатор до последно, за да се спестят 100лв. е глупаво най-малкото заради изненадата в неподходящо време и място, която може да обърка плановете. Всеки си преценява дали да разчита на колата си или да разчита на късмета си..
fallback
Последни