fallback

Ще умре ли най-известният китайски имитатор?

Landwind не подбира "моделите си за вдъхновение"

Китайската марка Landwind не е особено известна в Европа, но има интересна история – тя е съвместен проект на други две още по-неизвестни компании, поне за нас: Changan и Jiangling и се специализира в лансирането на „копия” на популярни западни модели. „Копия” не е точната дума, тъй като китайците безскрупулно копират чуждите автомобили, без естествено, да са платили и долар за авторски права. Първата порция световна слава Landwind си спечели с дебюта на луксозния си модел Х7, който се оказа почти точно копие на Range Rover Evoque. И това се оказа едва началото. Миналата година Landwind успя да развълнува дори и руснаците, след като представи кросоувъра си Х2, чийто дизайн се оказа създаден „по мотиви”, заети от Lada Xray. И тъй като руската марка на практика не оказва влияние на европейския пазар това остана встрани от интереса на медиите на Стария континент. Това обаче се промени през тази година, когато в Китай дебютира Landwind Xiaoyao, който поразително напомня на Mercedes-Benz GLA. Сега Landwind разработва още един нов модел – отново кросоувър, който засега носи работното име Е315, а интересното тук е, че това е първият оригинален модел на китайската марка. Тоест, няма автомобил, от който той да е изкопиран, въпреки че в оформлението на предницата може да се открие влиянието на Hyundai Santa Fe. Интересното е, че в Китай Landwind се представя доста по-слабо от преките си конкуренти. За миналата година продажбите на марката са 42 544 бройки, което е почти два пъти по-малко в сравнение с 2016. Спадът продължава и тази година – за първите осем месеца на годината продажбите на Landwind са 16 900, което е с 36% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Може би най-известният имитатор в модерния автомобилен свят отива към края си?

Тагове: landwind
fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    AntiESНай големия имитатор е марката "зоти"
  • #3
    Макарон ( преди 6 години )
    Последното е смеска между новата Инсигния, Пасат и GLA. Изглежда доста добре.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тука не си прав, Фиат са продали лиценза на 124 на руснаците, не са копирали нищо!
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най-големия имитатор е руски. Повечето руски коли са копия на италиански. Жигула = Фиат и т.н.
fallback
Последни