Със сигурност ви се е случвало да мечтаете за магически бутон, който изведнъж да прибави допълнителни 100 к.с. към мотора на автомобила ви. Е, БМВ М5 ви предлага нещо такова.
Бутонът с надпис "power" се намира на конзолата до лоста за скоростите. и наистина прибавя още 100 к.с. към контролираните от софтуеъра на колата 400 к.с., като повишава максималната мощност на двигателя V10 с обем от 5.0 литра, до 500 коня.
Трябва да се каже, че спортният седан на баварците има още доста "магически бутони". Чрез тях можете да изберете равнището на намеса на системата за контрол на стабилността /има три варианта/. Има и бутони чрез които се променя характера на окачването /още три варианта/. Други бутони се грижат за различните програми на електронната скоростна кутия /програмите са 11 на брой/. Като цяло БМВ обявява 279 възможни комбинации от настройки на колата, предлагани на водача. Вероятно това е много повече от потребното и до голяма част от тези настройки няма никога да стигнете, но важното е, че ги има. В БМВ разбира се са горди със супер съвременната електроника управляваща автомобила.
Но трябва да се каже, че истинското удоволствие при управлението на този автомобил идва от неговото поведение на пътя, подсигурявано от невероятния V10 двигател с обем от 5.0 литра, който от 0 до 100 км/час ускорява за 4.1 секунди и стига до 8250 об/мин преди да влезе "на червено". Дори при пълна газ на мотора шумът в купето е минимален. Същият двигател ще бъде монтиран и на новото поколение на купето М6, което излиза тази пролет, докато за следващото поколение на М3 е отреден новият V8, който ще замести монтирания сега 6 цилиндров двигател. Новото БМВ М5 е снабдено със седемстепенна скоростна кутия, съвсем нова за БМВ, но също така ще бъде предлагано и със старата шестстепенна трансмисия.
Обновена е и спирачната система, както и окачването. Както и трите предишни поколения на М5, и новия спортен седан се различава на външен вид от серия 5. Най-видимите разлики са в по-големите 19 цолови колела и големите спирачки. Отзад има четири тръби на аспуха, а под предната броня отворът за въздух е по-голям от този на останалите от серия 5. Има някои различия и в интериора, като алуминиевия панел, заместващ дървения и придаващ по-спортен вид на М5. Седалките ан БМВ традиционно са сред най-добрите. При М5 може да се поръча напълно автоматично регулираната в 18 позиции седалка на водача с активни странични опори, задържащи тялото при по-остри завои.