Преди да стане пълноправен шофьор, човек кара курсове и съответно полага изпит. По време на обучението обаче никой не му обяснява как правилно да използва някои допълнителни системи, които са налични в повечето автомобили.Дистанционно отключванеНай-разпространената грешка е изключването на алармената система от разстояние. Това се случва, когато човек отива към автомобила си и го отключва, преди да е стигнал до него. И съответно прави огромна грешка – колата трябва да се отключва, когато шофьорът (или някой от спътниците му) е непосредствена близост.Отваряйки или затваряйки вратата от разстояние, позволява много лесно прехващане на сигнала от дистанционното. Съответно така автомобилът може по-късно да бъде откраднат без никакви проблеми. Много хора имат навика да изключват алармата от 20-ина метра, като не преценяват, че зад колата може да се е скрил крадец. И докато бъдат изминати тези 20 метра, то престъпникът отваря вратата и отмъква нещо ценно от салона.Ръчна спирачкаНякои водачи, чиито автомобили са с автоматична скоростна кутия, изобщо не проумяват защо им е нужна ръчна спирачка, след като има режим „Паркинг”. Тя е нужна, тъй като обезопасява именно скоростна кутия. Ако не се сложи ръчната при паркиране под наклон, цялото натоварване за удържането на автомобила пада именно върху механизмите на трансмисията.В нормални условия скоростната кутия се справя с това натоварване, но ако друго превозно средство се удари в паркирания ви автомобил, то кутията няма да издържи. И ще се наложи да ремонтирате не само каросерията, но и трансмисията.Експерти посочват правилните действия при паркиране. Спирате, държите крака си на спирачката, премествате лоста в положение „Паркинг”, дърпате ръчната и едва тогава махате крака си от педала. Така автомобилът ще бъде задържан от ръчната спирачка, а не от скоростната кутия.Изключване на предната въздушна възглавницаМного собственици на автомобили знаят къде се намира превключвателя, с който се изключва предната въздушна възглавница – най-често е в края на торпедото от страната на пасажера или жабката. За да бъде деактивиран еърбега, трябва да се пъхне нещо в този превключвател. Повечето шофьори пробват с отверка, но е далеч по-лесно да се използва ключа за запалване, който пасва идеално за тази цел. Ако колата ви е с безключов достъп, то трябва да знаете, че физическият ключ е скрит вътре в устройството.Предпазен коланПри всички автомобили височината на предпазния колан може да се регулира, но много малко хора са наясно как става това. Всъщност е много просто – натиснете фиксатора и изтеглете ремъка нагоре или надолу. Правилното разположение на предпазния колан е когато той минава през центъра на гърдите.Автоматично блокиране на вратитеВсички знаят, че в салона има бутон, с който може да бъдат блокирани (и съответно разблокирани) вратите на автомобила. Но не всички са наясно, че ако бутонът бъде задържан за 2 секунди, то се задейства функция за автоматично заключване на вратите при движение. За да бъде изключена тя, трябва да се повтори същото упражнение. Тази система е налична при всички съвременни коли.Задно огледалоПри съвременните автомобили огледалото в салона има функция за автоматично затъмняване, чиято цел е да предпази от заслепяване шофьора на движещото се отзад превозно средство. При колите, които не разполагат с тази функция, също има подобна предпазна мярка.Забелязвали ли сте лостчето в долната част на огледалото? Издърпайте го (или го избутайте) и огледалото ще промени своя ъгъл, като светлината повече няма да попада в очите. После може да дръпнете лостчето обратно и огледалото ще се върне в изходно положение, като няма да ви се наложи да го настройвате отново.