fallback

Властите в Англия разследват местен производител

Компанията Vauxhall е обвинена в „игнориране на изискванията за безопасност”

Агенцията DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency), която влиза в състава на министерството на транспорта на Великобритания, започна углавно разследване на копания Vauxhall, която е обвинена в „безразсъдно игнориране на изискванията за безопасност”.Обвинението твърди, е подразделението на Opel не е реагирало на жалбите на свои клиенти и е закъсняло с организирането на сервизна акция, а също така не е контролирало качеството на работа. В резултат на това се е стигнало до 160 запалвания на минивана Zafira, като някои от тях са изгорели напълно. В крайна сметка се е стигнало до изтегляне на 280 000 бройки от модела в сервизите.Според Auto Express, скандалът ще има сериозно последствия за британската автомобилна промишленост, тъй като тя спешно се нуждае от преразглеждане на цялата система за организиране на сервизни акции. Освен това има пропуски в отношенията между регулаторните органи и производителите, които на свой ред трябва да увеличат изискванията си към дилърите и клиентите. Първият пожар е регистриран още през 2009 г., след което има поне още 161 такима случаи. О пожарната в Лондон твърдят, че само през 2013 г. са гасили 71 запалили се Zafira, като в тази бройка не влизат умишлено запалените коли от модела. За щастие, няма пострадали, въпреки че при инцидентите в минивановете е имало хора и животни.Причината за пожарите е в системата за вентилация и отопление на модела, където има предпазител. Той трябва да защитава именно от прегряване и съответно сам за изгаря, но да предпази автомобила. Когато тази част е изпълнявала функциите си и е изгаряла, собствениците на автомобили са отивали в сервиз. И там тя е така ремонтирана, че повече никога да не сработи.Първоначално от Vauxhall не са обръщали внимание на жалбите, но през 2015 г. две жени създават група във Facebook, след като колите им изгарят. В тази група за кратко време се включват повече от 3000 човека, като част от тях са пострадали по същия начин. Тогава на проблема обръща внимание и BBC, което кара Vauxhall да вземе мерки.Компанията организира сервизна акция, при която се сменят предпазителя, мотора на вентилатора и решетката на дефлекторите. Година по-късно се налага втори отзив на автомобила, като процедурата обхваща 235 000 бройки от модела. От тях 55 000 и до ден-днешен не са стигнали до сервизите.Всичко това струва на Vauxhall около 40 млн. британски паунда, които са платени от вече бившия собственик на марката – концерна General Motors. Сервизните акции обаче не решават проблема, тъй като властите са на мнение, че компанията не се и свършила работата. Наказание грози и собственците на тези миниванове, които не са се отзовали на сервизната акция. Тези коли няма да минат технически преглед и ще бъдат спрени принудително от движение.Снимки: Auto Express

Тагове: vauxhall
fallback
  • #3
    nein ( преди 5 години )
    Купена е баба ти!
  • #2
    Факт! ( преди 5 години )
    Е то като мерцедес е купена от китайци ква китайска ли да е?
  • #1
    чукча не чете ( преди 5 години )
    ..... на бившият собственик General MotorsЕ какво стана сега, нали Opel според вас отпреди два дена, беше немска марка, бе джанъм!?!?
fallback
Последни