fallback

Дизайнерът, променил Kia, се оттегля в пенсия

Мястото на легендата Петер Шрайер заема белгиецът Люк Донкерволке

Един от най-добрите дизайнери в автомобилната индустрия – ветеранът Петер Шрайер, излиза в пенсия. Неговото място като главен дизайнер на Hyundai Motor Group ще бъде заето от белгиеца Люк Донкерволке.Впрочем, самият Донкерволке (на снимката) не е толкова млад – той е на 53 години, като зад гърба си има огромен опит от работата в Peugeot, Skoda, Audi, Lamborghini, Seat, Bentley и Genesis.На свой ред 65-годишният Шрайер все пак няма да се оттегли напълно, а ще остане като консултант и ще бъде използван за някои проекти на корейския концерн.През по-голямата част от живота си Шрайер работи в концерна Volkswagen, след като още като студен сътрудничи на Audi. Световна слава обаче му донася поста на главен дизайнер на Kia, който заема от 2006 до 2013 г. Именно той е човекът, който променя вида на автомобилите на марката, като това води и до увеличаване на продажбите, най-вече на пазарите в Европа."Не бива да позволим да бъдем управлявани от колите си", каза Шрайер в специално интервю за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg преди година. Целия ни разговор с него можете да видите тук. Основната заслуга на ветерана е, че успява визуално да раздели моделите на корейската марка. Шрайер (на снимката) се издига до главен дизайнер на цялата Hyundai Motor Group, но влиянието му отпада, тъй като с отделните проекти се занимават други хора, които разработват различните автомобили.Що се касае до Донкерволке, той започна работа за корейците през 2015 г., когато е поканен за главен дизайнер на премиум-бранда Genesis. Заслугата за това е на Шрайер, който още тогава вижда в белгиеца свой наследник. Сега Докерволке вече ще отговаря за трите марки в групата – Genesis, Hyundai и Kia.Снимки: Kia

Тагове: Hyundai Kia
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Когато говорим за Европа точно Форд и ФИАТ са супер утвърдени от десетилетия, докато КИА последните 10 години се наложиха само и единствено като работното място на бакшиша, а преди 10 моделите им будеха смях.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ясно защо бяха станали красиви, а сега пак станаха невзрачни.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мисля, че новия Фокус си е с хубав дизайн, а новия Сийд е супер дърво, ниикакъв дизайн. Не намирам даже нещо общо между двете.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те пък Фиат и Форд са едни утвърдени..
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма проблем, новия Сийд е толкова подобен на новия Фокус и на Фиат Типо, че спокойно могат да продължат с копирането на по-утвърдени производители.
  • #1
    жалко ! ( преди 6 години )
    значи да чакаме завръщането на легените и сапунерките !
fallback
Последни