fallback

Йога по британски: Тестваме Land Rover Discovery Sport

Кросоувърът комбинира модерни технологии, лукс и висока проходимост

Ако искате поне веднъж в живота си да си купите Land Rover и сте останали много впечатлени от Range Rover Velar, но не ви стигат парите, британците имат готово предложение за нас. Това е Range Rover Discovery Sport, в който компанията е вложила някои от най-добрите си технически разработки и новаторски идеи. Те са умело комбинирани с по-стари, но добри решения, които все още е използват от моделите на марката. Всичко това прави от Discovery Sport по-бавна и по-достъпна версия на поостарелия вече Evoque. Липсата на достатъчно скорост е забележима, но в случая тя не е недостатък, тъй като ще прекарвате повече време в този комфортен автомобил, което може да се превърне в плюс дори с неособено впечатляващия двигател. Под капака на нашия тестови Discovery Sport е поставен 2,0-литров дизел със 180 к.с., който го прави идеален за нуждите на британски фермери, например. На тях скорост не им трябва, те се нуждаят от мотор, с който да превозват товари по тежък терен. Освен това агрегатът трябва да е издържлив, тоест да не се налага често посещение в сервиз, а също така и да се зарежда по-рядко. Друг важен технически момент, който отличава Discovery, е умната система за управление на мощността. През по-голямата част от времето всъдеходът работи като комби със задно предаване и единственото, което трябва да направи шофьорът, е да натисне педала. Ако пътят е хлъзгав или има препятствие, компютърът сам разбира каква част от въртящия момент трябва да насочи към съответното колело. И така поднасянето е предотвратено. Още по-умно е окачването на автомобила, което е доста любопитно. Всъщност Discovery Sport използва шасито на Range Rover Evoque, но с окачване на седан от Jaguar. Това съчетание е поредният технически експеримент в този SUV, който също е много успешен. И благодарение на него, зад волана на този автомобил можете да се чувствате напъно спокойно и отпуснато, без нито за миг да губите контрол над ситуацията. Все едно сте йога и медитирате. Малко по-различно стоят нещата с дизайна, в който се усеща сериозно влияние на другите модели на марката. Приликите с Velar, особено в предната част, се набиват на очи, но има и разлики, които са само от полза на автомобила. Като цяло, всъдеходът е достатъчно елегантен, не е толкова ръбат като Evoque, а голямото вътрешно пространство му носи допълнителни плюсове. Интериорът е достатъчно опростен и едновременно с това доста съвременен. Механичните превключватели и бутоните са сведени до минимум, воланът е голям и сравнително тежък, което трябва да ни припомни, че все пак се намираме в истински Land Rover. А това означава само едно – забележителен всъдеход, предлагащ достатъчно лукс. Седалките на Discovery Sport са големи и удобни, като предлагат достатъчно възможности за регулиране. Шофьорът се намира достатъчно високо, че да има отличен поглед върху обстановката на пътя и едновременно с това да се чувства нормално. Ако седнете на втория ред, където спокойно се побират трима възрастни, усещането за удобство е също е на ниво. Има и трети ред седалки, които се прибират в пода на багажника, като по принцип те са предназначени за деца. Но пък може да се използват дори от големи хора за по-кратки пътувания - в рамките на града, например. Друг важен детайли е интериорът. Като цяло салонът на Disco Sport има доста общи черти с този на Jaguar F-Pace. Може да има малки претенции към размера на екрана (може би трябва да е по-голям), но като цяло всичко е удобно разположено. Вярно е, че качеството на материалите при Jaguar е по-високо, но пък и тук няма основание за оплаквания. Истинската сила на този автомобил обаче е на пътя или по-точно – извън него. Всъдеходните възможности на Land Rover са добре известни и Discovery Sport е поредното доказателство за тях. С пътен просвет от 280 мм всъдеходът няма притеснения да премине през ров с дълбочина от 900 мм., като за това помагат системата Теrrain Response, понижаващата предавка и възможността за ръчна блокировка на диференциала. Подсиленото окачване е със специални подпори от високоякостна стомана, което само затвърждава усещането, че този автомобил няма да ви остави накъде по пътя. Е, всичко това се и е на сериозна цена – версията 2,0-литров дизел със 180 коня и 8-степенен автомат струва малко под 100 000 лв., което кара този всъдеход в една друга категория автомобили. Отделен въпрос е дали, ако сте платили толкова пари, ще вкарате Discovery Sport там, където той се чувства в стихията си. Но пък, ако сте мъж на средна възраст с нормална за Западна Европа заплата, този автомобил е идеално средство за да стигнете навсякъде. Или почти навсякъде... Снимки: Automedia.bg

Тагове: Land Rover discovery sport
fallback
  • #3
    Станчев ( преди 6 години )
    Можеше, но пуста посредственост...
  • #2
    mda .. ( преди 6 години )
    Можеше и не да се трият мнения а да се напише "Благодаря на тези които са забелязали. Ще сменим снимките"
  • #1
    Аз ( преди 6 години )
    Обаче, тва, на снимките, съвсем си е баш голямото Диско, а не Диско Спорт ;)
fallback
Последни