fallback

ИМПЕРИЯТА „ТАТА” ИСКА ДА ПРОИЗВЕЖДА СУПЕР ЕВТИНИ АВТОМОБИЛИ

Промишлената империя Тата има своите корени в далечната 1868 година. Голямата част (66%) от днешния холдинг продължава да е собственост на семейна фондация, начело на която седи Ратан Тата.

На него се дължи раздвижването на холдинга през последните години и излизането му на световната сцена. Оборотът на автомобилната компания през 2005 година достигна 4.5 милиарда долара, а на втората най-голяма група в холдинга - Тата steel 3.5 милиарда долара. Постиженията на Тата станаха причина той да бъде обявен за бизнесмен номер едно на Азия за 2004 г. Идеята да се произвеждат леки автомобили в Тата е негова. През 1999 г заводът за товарни автомобили започва производството и на леки автомобили, за първи път в Индия. Потребните инвестиции са 400 милиона долара но с оглед на резултата, който отчитаме днес, са си стрували всеки цент. Днес леките автомобили Тата са много популярни не само в Индия, но и в много страни от Азия. Дивизията за производство на леки автомобили допринася най-много за високия оборот на холдинга и носи печалби. Сега Тата Моторс подготвя проект, който предизвиква интерес в цял свят - изработването на супер евтин автомобил, който да струва само около 2000 евро. Моделът е предназначен за развиващите се страни и трябва да се произвежда серийно още през 2008 година. Тук конкуренцията с китайските автомобилни фирми ще бъде жестока, но досега няма китайска, или каквато и да е друга фирма в света, която да планира производството на автомобил с толкова ниска цена. Все още малко неща са известни за бъдещия супер евтин автомобил, но е ясно, че конструкторите и мениджърите от Тата ще заложат на затворен цикъл на производство вътре в холдинга. Това означава огромната чакст от суровините и материалите да идват от фирми на холдинга, да има съвършена организация и разбира се заплащането на труда да е ниско. Всичко това е налице в Тата. Дали ще успеят да произведат приемлив автомобил за 2000 евро? Експертите казват и да и не. Да, за условията на Индия и бедните страни от Югоизточна Азия. Не, за по-развитите пазари, където изискванията към качество, материали, безопасност и поведение на автомобила на пътя са несравними с тези на масовия индийски пазар. Всъщност Тата ще се сблъска с ожесточената конкуренция не само на китайците, но и в самата Индия. Сега към Индия и индийските пазари се насочват много от най-развитите световни производители на автомобили, за да използват не само евтината работна сила, но и огромния потенциал на един пазар от един милиард души. Но когато пазарът е толкова голям очевидно ще има място за всички - и за супер евтините коли, като подготвяната от Тата, и за по-съвършените (макар доста различаващи се от предлаганите в Европа) модели на японски и европейски производители, и за супер скъпите автомобили на най-известните световни марки.
Тагове:
fallback
fallback
Последни