fallback

Петте най-забележителни всъдехода на автосалона в Париж

Тези машини придават особен колорит на иначе бедното на подобни модели изложение

Автомобилното изложение във френската столица Париж се е свило по отношение на премиерите. В Европа вече стана срамно в двигателите да се изгаря дори дизелово гориво. Следователно, всъдеходите на автосалона са доста малко. Но все пак има някои, които заслужават внимание.Land Rover Series IТочно така се случи: кървавата Втора световна война се превърна в тласък за появата на култови всъдеходи, след което хората изпитаха нужда от здрави улитарни машини. Нещо средно между лек автомобил и трактор. Първо, за да разоре полето, после да овършее, а след това да стигне до пазара по разбитите пътища.Първият бе Jeep CJ - леко облагородена версия на армейския Willys. Сър Морис Уилкс използва американските разработки в изграждането на прототипа Center Steer - бъдещето на Land Rover. В резултат на това през 1948 г. британците представят концептуално подобна, но технически напълно различна кола на автосалона в Амстердам. Заради недостига на стомана се налага британският рамен всъдеход да стане алуминиев, вратите се предлагат още в базовия вариант (макар че брезентовият покрив трябва да бъде поръчван допълнително), има и 4-степенна механична скоростна кутия.Такова интересно наследство не може да бъде загубено, разумно решават в завода на Land Rover Classic, и стартират програмата Reborn ("Възраждане"). Накратко, английските експерти предпримат пълно възстановяване на първите всъдеходи от Series I. Оригиналната кола е демонтирана до последния винт, някои части са възстановени, а други направени отново. Резултатът е рядкост в състояние "като от конвейера". Именно такъв екземпляр с 1.6-литров бензинов двигател с мощност 50 к.с. и фарове, скрити зад радиаторната решетка (такива Land Rover произвежда преди 1950 г.), бе докаран в Париж. И тук, както се казва, без коментар - качеството на възродената Series I може лесно да бъде оценена само по снимка. А цената е напълно подходяща - като за нов Range Rover.Suzuki JimnyАко елегнатнтият и възроден Land Rover е цел за колекционерите, то новият Jimny е адресиран за масовата публика. И не се отнасяйте към този автомобил като към "малка количка" за момиченца. Тъй като е голям рискът крехката дама просто да не се справи с управлението на този покемон. Помнете - Jimny все още е рамен, истински и груб. Широчината му леко се е увеличила, но височината също, което при дължина от 3645 мм и междуосие от 2250 мм ни кара да си припомним за накланянето и друсането. Задните спирачки са барабанни, а кормилното управление - архаично. И макар в оборудването вече да има стабилизираща система, шест въздушни възглавници и дори усъвършенствани асистенти като автоматично спиране в случай на опасност от удар, Jimny настоява за и шофьорски умения - трябва да знаете как да общувате с него.Феновете на всъдеходите обаче са във възторг - просветът е увеличен от 190 на 210 мм, останалата част от геометрията също е наред. В задния мост е вграден самозаключващ се диференциал, рамата е подсилена. Двигателят е нов, по-силен и без съмнителни модерни "добавки" - 1.5-литровата атмосферна бензинова "четворка" развива 102 к.с. и 130 Нм. Алтернатива на петстепенната механична трансмисия е четиристепенната автоматична. В крайна сметка се е получило нещо от старата школа, а може би и надеждно. Във всеки случай е уникално - в този сегмент единствената алтернатива на Jimny е руската Lada 4x4. Затова Suzuki не напразно докара и първото си Jimny на автосалона и на основателя на рода не му се наложи да се срамува от новото поколение.BooxtВъв Франция има малко офроуд терени, да не говорим за истинска пустиня. Поради това местната фирма Booxt предлага на клиентите да се позабаляват в пясъците на Мароко - шестдневен тур струва 1490 евро на човек. Препоръчваме тази сума да бъде смело бюджетирана, ако изведнъж у вас изникне желание да си купите офроуд бъги. В противен случай няма как да разберете възможностите му.В гамата на Booxt има три модела: Scorpik, Grand Raid и Trophy, с базови цени от 29 800 до 52 800 евро. Дизайнът е типичен за такъв вид техника: пространствена рама, окачване с дълъг ход със спортни амортисьори и подходящите за целта гуми Michelin и BF Goodrich. Зад гърба на екипажа е двигател на Peugeot: бензинов 4-цилиндров с обем от 1.6 литра и мощност 115 к.с., или двулитров турбодизел, развиващ 200 коня. Как върви такова бъги? На който му стиска, сам да разбере.Dacia DusterТой е евтин и не е рамен, но все пак е готин. Първо, Duster се харесва в много страни заради проходимостта и издръжливостта си, с които могат да се похвалят малко други кросоувъри. Новото поколение на модела остана ненатрапчиво, но интериорът значително добави към комфорта. Дори се появи мултимедия с поддръжка на Apple CarPlay и Andriod Auto.И на второ място, Duster получи силен двигател от Mercedes. В Париж бе показана новата модификация на компактния всъдеход с бензинов турбо 1.3 TCe, съвместна разработка на алианса Renault-Nissan и Daimler. Подобен мотор, например, се поставя и на Mercedes-Benz A-класа. Четирицилиндровият с директно впръскване на Duster развива 130 к.с. и 240 Нм, или 150 сили и 250 Нм. С такова "въоръжение" колата определено ще стане по-бърза, но проходимостта засега е под въпрос - задвижването на четирите колела с 1.3 TCe ще бъде налице едва догодина.Mercedes-AMG G 63Новото поколение на G-класата все още ес ползва с голям авторитет, така че тази селекция на всъдеходите от автосалона в Париж не можеше да мине без емблематичния германец. Освен това във френската столица бе докаран "напомпания" G 63 в специалната черно-червена версия Edition 1 с четирилитров V8 битурбо, форсиран до 585 к.с. и 850 Нм. С този двигател 2.5-тонният автомобил се изстрелва от място до 100 км/ч за 4.5 сек, а максималната му скорост е ограничена до 220 или 240 км/ч (по желание). И офроуд качествата не са пострадали: понижаващите предавки и блокажът са си все още там. Снимки: Производителите

Тагове: suv
fallback
fallback
Последни