fallback

Porsche обяви окончателен отказ от дизела

Повече коли на марката с такива двигатели няма да се произвеждат

Porsche е първият германски автомобилен производител, който се отказва от използването на двигатели с дизелово гориво. Компанията ще насочи усилия към бензинови и хибридни агрегати, както и към електромобили, които започва да произвежда от 2019 г. Това обяви нейният главен изпълителен директор Оливер Блум в интервю за Bild am Sonntag.„Повече автомобили с дизелово гориво няма да произвеждаме. Нямаме намерения да демонизираме дизела, който ще си остане важна технология и за бъдеще. За нас, като производител на спортни коли, той винаги ще играе второстепенна роля и затова стигнахме до извода, че искаме бъдеще без дизелово гориво”, обясни Блум.Щефът на Porsche допълни, че компанията няма да се откаже от ангажиментите си към клиентите, които са си закупили дизелови коли на Porsche и ще продължи да ги обслужва както досега. Като цяло обаче, едва 12% от продадените автомобили на марката са с такива двигатели.„Скандалът с дизеловите двигатели на Volkswagen от 2015 г. ни причини сериозни вреди, с които все още се борим”, каза още Блум.Първият дизелов модел на Porsche се появи едва преди 10 години, като това беше кросоувърът Cayenne. Самата компанията не разработва двигатели с такъв тип гориво, а използва мотори на Audi. Именно при два от тях бяха открити устройства, който манипулират вредните емисии и от това постраха моделите Cayenne и Macan. Тяхното производство беше времено спряно още в началото на годината, като 60 000 автомобила бяха прибрани в сервизите за препрограмиране на софтуера на двигателя.

Тагове: porsche
fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 5 години )
    Я се осъзнайте бе, вече има поршета по 10к лева от първите генерации на кайена и всеки 2ри селски *** скача смело на нея. Порше не е това, което беше едно време - ексклузивна безкомпромисна с качеството марка. Сега е просто поредната луксозна марка на пазара. Това е и проблема. Аз не вярвам, че има човек, който да не се възхищава на порше и на старите им модели, обаче същевременно, никой не може да ме убеди, че тоя с кайена кара истинско порше. Та забога 3.0 дизел и падащи фарове???
  • #14
    Нее ( преди 5 години )
    Е поне газува дали ще може да се тури на тоя дзвер
  • #13
    Анонимен ( преди 5 години )
    Най селската от всички немски марки с претенции за Спорт, смяяяяяяяях!
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Цъкаш ли ВАГи?!Цъкай, цъкай... :)))
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    уф карал мазда 6 какъв герой от измислен филм пък на мен тати каза че ще ми купи колело ама друг път
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    ВАГчо, къде видя да плюя Порше? Напротив, те са най-японската немска марка, с производствена система директно наложена от инженери на Тойота.
  • #9
    ГТР ( преди 5 години )
    Болния тойотаджия пак оакал някоя статия.Абе я виж,единствената тойота будеша респект - Ленд Крузъра с какви двигатели масово излиза и тогава бълвай глупости..
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не всеки който не харесва гниещата тойота,която отвътре е на нивото на тата като качество,направена с най-евтивите материали,самоускоряваща,с гърмящи възглавници е фен на немското.*** дизайна на тойота който се стреми да е различен, се харесва на тея дето искат да са различни ,обикновено тея си правят и паради.В момента карам мазда 6, имал съм доста различни марки,немско не съм имал,но не мога да приема някой а-социален тип да плюе върху великата марка Порше.не и някой анадоло поклонник.
  • #7
    GT ( преди 5 години )
    Порше и дизел, *** работа. Това е страхотна спортна марка автомобили, хубаво ги спират, изобщо не трябваше да правят дизелови модели.
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Бавно увират немските кратунки, но затова пък е неизбежно. Порше все пак имаха смелостта навремето да наемат Тойота да им рационализира производството и така се спасиха от фалит, сега пак проявяват наченки на разум. Похвално.
fallback
Последни