Новото Audi Q8 направи своя официален дебют в България на специална церемония в столицата. С нея кросоувърът стъпва и на нашия пазар, където негови основни конкуренти ще бъдат BMW X6 и Mercedes-Benz GLE.Моделът е изграден на базата на Audi Q7, но е по-къс от него с 66 мм и е по-широк с 27 мм. Освен това Q8 ще се предлага единствено с 5 места, докато Q7 може да бъде поръчан и със 7 седалки. За разлика от конкурентите, задната част на модела не е толкова полегата, като това се е отразило на обема на багажника – 605 литра в нормално състояние и 1755 литра със свалени задни седалки.Първоначално Audi Q8 ще се предлага единствено с 3,0-литров дизелов V6 дигател във версията 50 TDI. Мощността на мотора е 286 к.с. и 600 Нм въртящ момент, като той е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия и фирмената система за задвижване четирите колела quattro. Тя на свой ред е ориентирана към задно предаване.Двигателят е част от система „мек хибрид”, като получава помощ от стартер-генератор и литиево-йонна батерия. Това позволява движението на мотора на празен ход при скорост от 60 до 160 км/ч с цел намаляване на разхода на гориво. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди, а максималната скорост е 232 км/ч.На по-късен етап ще се появи по-слаба дизелова версия – 45 TDI, както и бензинова 55 TSI, която ще получи 3,0-литров турбомотор. В Audi предвиждат и две спортни модофикации – S и RS, чиито техничеси параметри засега остават в тайна.В оборудването на модела стандартно са включени адаптивни стоманени пружини, а като опция се предлага и въздушно окачване. За кросоувъра са предвидени и най-модерните системи за безопасност и асистени на водача. Салонът е в стила на последните модели на Audi, като има два сензорни дисплея - 10,1-и и 8,6-инчов, както и 12,2-инчов приборен панел По-големият екран управлява мултимедията и навигацията, а по-малкият - климатика.Снимка: Automedia