fallback

Рали Монте Карло: обзор

За всички вас, които пропуснахте първият кръг от Световния рали шампионат в Монако.

Тази година WRC ще включва 15 ралита на пет континента. Пилотите ще се състезават на сняг, лед, чакъл и асвалт при температури от -20°С до +40°С. Новост в календара на шампионата е Рали Йордан, което ще придаде още различни измерения на уникалната надпревара. Шест производителя и техните отбори ще се борят за престижния трофей. На пистата ще видим: Citroen C4 WRC, Ford Focus RS WRC 07, Subaru Impreza WRC 2006, Suzuki SX4 WRC, Peugeot 307 WRC, Citroen Xsara WRC и Skoda Octavia WRC.Снимка: WRC.comFIA откри сезона на Световния рали шампионат с Rallye Automobile Monte-Carlo. Първите два етапа на ралито се състояха миналия четвъртък (24.01.07), късно вечерта. Тогава за пръв път пролича надмощието на отбора на Citroen на асвалтова настилка. В началото на втория ден, Себастиан Льоб твърдо водеше в класирането при пилотите. Единственият пилот, който беше в състояние да спре настъплението на Льоб към петата победа в рали Монте Карло, беше съотборникът му Даниел Сордо. След края на етап 6 от рали Монте Карло, той се движеше на 34.3 секунди след световния шампион. Генералното класиране продължаваше така - финландецът Мико Хирвонен, който кара Ford Focus за отбора на BP Ford Abu Dhabi, даде време с 1:14.8 мин. по-бавно от това на водача. Петицата допълваха Крис Аткинсън със Subaru Impreza и време от + 2:14.6 и Франсоа Дювал, пак Ford Focus, но от отбора на Stobart с + 2:18.0 мин. Снимка: autobild.deВ края на ден две, подреждането не се промени. Световният шампион Себастиан Льоб запази водачеството си, като беше по-бърз от втория в класирането Даниел Сордо с цели 56.5 секунди. Сордо имаше проблеми с диференциала на своя Citroen C4, което ползволи на Нико Хирвонен да стопи разлика им на само 15 секунди. Австралиецът Крис Аткинсън успя да задържи четвъртото място, след стабилно каране през целия ден. Близо зад него остана и Франсоа Дювал.Снимка: WRC.comДо средата на третия ден, Себастиан Льоб запази лидерството. Денят обаче не се оказа толкова добър за съотборника му в тима на Citroen Даниел Сордо. Той отпадна след проблем в двигателят на неговото C4 WRC. Това автоматично направи Нико Хирвонен втори в генералното класиране с малко повече от две минути изоставане след Льоб. Следват Крис Аткинсън с време от +2:57.2, Франсоа Дювал с +3:18.3 и Петър Золберг, който беше 4:02.4 минути назад от водача.Снимка: WRC.comСлед стабилно каране през цялата надревара, в края на ден четвърти, екипът на Себастиан Льоб и навигатора му Даниел Елена от отбора на Citroen взеха трофея за пети път. Това прави французина най-успешния пилот в най-старото рали в календара на Световния Рали Шампионат. Льоб, завърши с преднина от 2:34.4 минути пред втория в генералното класиране – Мико Хирвонен. За финландецът Хирвонен това беше дебютно състезание като основен пилот в тима на BP Ford Abu Dhabi. Въпреки, че не успя реално да се противопостави на Citroen на асвалт, той се представи чудесно, следвайки ги близо през цялата надпревара.Снимка: autobild.deЗад Хирвонен, битката за третото място продължи до края. Австралиецът Крис Аткинсън със Subaru Impreza WRC и белгиецът Франсоа Дювал с Ford Focus WRC си оспорваха позицията буквално до края на последния етап. Четвъртият ден започна с преднина от 20 секунди за Аткинсън, но до последния етап Дювал беше стопил разликата на 1.2 секунди. На част от пистата за Гран При на Монако от Формула 1 се разигра и последния дуел. Пилотите постигнаха абсолютно идентични времена, което даде последното място на подиума на австралиеца. Това е най-доброто му класиране от 2005 година насам, когато се класира отново трети в Япония.Ето и класирането при пилотите след рали Монте Карло:1. Себастиян Льоб (Франция) 10 точки;2. Мико Хирвонен (Финландия) 8 точки;3. Крис Аткинсън (Австралия) 6 точки;4. Франсоа Дювал (Белгия) 5 точки;5. Петър Золберг (Норвегия) 4 точки;6. Джиджи Гали (Италия) 3 точки;7. Жан-Мари Кюо (Франция) 2 точки;8. Пер-Гунар Андерсон (Швеция) 1 точка.Отборно класиране след рали Монте Карло:1. Citroën Total WRT 11 точки; 2. Subaru WRT 10 точки;3. BP-Ford Abu Dhabi WRT 8 точки;4. Stobart VK M-Sport Ford Rally Team 8 точки;5. Suzuki WRT 2 точки.Ето и официалният календар на WRC:25-27 януари – Монте Карло;8-10 февруари - Швеция; 28 февруари-2 март – Мексико; 27-30 март – Аржентина;24-27 април – Йордан; 16-18 май – Италия (Сардиния); 29 май-1 юни – Гърция (Акрополис); 13-15 Юни – Турция; 31 юли-3 август – Финландия; 15-17 август – Германия;28-31 август – Нова Зеландия; 2-5 октомври – Испания; 10-12 октомври – Франция (Корсика); 24-26 октомври – Япония; 28-30 ноември – Великобритания (Уелс).Очкваме снежното рали Швеция след малко повече от седмица.
Тагове:
fallback
fallback
Последни