fallback

Алонсо напуска Формула 1 в края на сезона

Испанецът остава пилот на Toyota в Льо Ман

Звездата на McLaren Фернандо Алонсо обеща през уикенда, че ще обяви във вторник голяма новина и не подведе феновете си, макар че те не искаха да научават точно това. Двукратният световен шампион обяви вчера, че ще напусне Формула 1 в края на сезон 2018, като не изключи възможността да се върне в шампионата в близко бъдеще. Решението на Алонсо беше очаквано с оглед недостатъчния прогрес при представянето на McLaren въпреки новите мотори от Renault и липсата на свободни места в големите отбори, поне що се касае до това дали те искат да работят с испанеца. Алонсо си тръгва от Формула 1 с 2 титли, спечелени през 2005 и 2006 с Renault, 32 победи, 22 спечелени квалификации и 97 подиума. Ако участва във всички състезания до края на сезона Алонсо ще си тръгне с 311 старта във Формула 1, като пред него ще е само Рубенс Барикело с 322 участия. Алонсо дебютира във Формула 1 с Minardi в Австралия през 2001 година, а от 2003 вече е титулярен пилот на Renault. Специалистите определят Алонсо като най-добрия пилот на неговото поколение, въпреки че успехите му са сравнително по-скромни, сравнени с тези на Себастиан Фетел и Люис Хамилтън, но пък испанецът е автор на някои от най-неподходящите трансфери в новата история на Формула 1. Шансът му за трета титла в McLaren през2007 се провали, а след това прекара две години в западналия тим на Renault преди да подпише с Ferrari, където от 2010 изкара пет сезона, като във всеки следващи италианците се представяха все по-слабо. В края на 2014 Фернандо напусна преди да изтече договора му, но не успя да се пребори за място в Mercedes и подписа с McLaren, където обаче го очакваше разочарованието на моторите Honda. С оглед на слабото представяне на McLaren Алонсо често в последните години демонстрира, че е изкушен от успехи в други дисциплини. През 2017 той участва в „500 мили на Индианаполис”, въпреки че състезанието съвпадна със старта в Монако, където обаче отново отпадна заради повреда в двигателя му Honda. След това Фернандо подписа с Toyota, за да кара в световния шампионат за издръжливост (WEC) в настоящия „супер сезон”, който започна тази пролет и ще продължи до лятото на 2019 и ще включа две издания на състезанието в Льо Ман. През тази година Алонсо записа първата си победа в Льо Ман и вече му трябва само победа в „Инди 500”, за да си гарантира „Тройната титла”, като ще е първият пилот след Греъм Хил с това постижение. Алонсо не обяви какви са плановете му за 2019 година, освен програмата с Toyota, а от McLaren все още не са коментирали кой ще кара за тима догодина, тъй като се очаква, че Щофел Вандоорн ще бъде освободен.

Тагове: McLaren
fallback
  • #2
    Любопитен ( преди 6 години )
    Най-добрият поне за мен.Да, вече няма нито един рекорд, но има едно нъотношение, което лично за мен е показателно - има повече победи, отколкото първи стартови позиции.Чао маестро и дано се върнеш за една лебедова песен.
  • #1
    1 ( преди 6 години )
    Ура, едно мрънкало по-малко
fallback
Последни