fallback

Защо при някои германски коли дясното огледало е по-малко от лявото?

Причината е бързото "порастване" по размер на автомобилите от бизнес класа през 80-те и 90-е години

Може би много шофьори са забелязали, но за други ще бъде откритие, че на някои европейски автомобили огледалата имат различни размери. А отговорът на естествения въпрос, защо това е така, съвсем не е очевиден.              Ако се вгледате в атомобилите на Mercedes-Benz  от 90-те години, ще видите, че на някои модели огледалата са с различни размери, като дясното, от страната на пътника до шофьора, винаги е по-малко. При Audi A6 и Volkswagen Passat е същото. Каква е причината за такова решение и ползата от него?                 "Скъсеното" дясно огледало се появи на германските автомобили от бизнес класа именно по онова време (80-те и 90-те години на миналия век), когато автомобилите бързо започнаха да "растат" на размер. Сравнявайки поредните поколения немски автомобили, лесно е да се види, че новите модели от онези години са значително по-дълги и, което е по-важно в нашия случай - по-широки.                 Именно увеличените габарите на престижните автомобили стана причина шофьорите зад волана им да изпитват трудности при придвижването по тесните европейски улички. В случай на сблъсък с препятствие, като задиране на една от стените на сградите в уличката, първи го отнасяха огледалата, най-вече дясното, защото водачът можеше ръчно да сгъне лявото и след това го върне в изходната му позиция.

Освен това, не трябва да се забравя, че още през 70-те години на миналия век огледалото от страната на пътника до шофьора беше опция. В онези години в повечето страни изпреварванията от дясно бяха забранени и от това огледало просто нямаше нужда.                Разбира се, автомобилните производители с времето се отказаха от огледалата с различни размери, най-вече след като собствениците на колите свикнаха с хо-големите габарити. Освен това се оказа, напълно естествено, че с по-малко дясно огледало пътят назад трудно се вижда.

fallback
  • #5
    Big Meech ( преди 6 години )
    бързо да изчезваш , нищо не разбираш , недей да занимаваш хората със селската си грешна философия
  • #4
    До долния ( преди 6 години )
    Японския аналог на бмв е хонда.. бързооборотни мотори само че тези на хонда са легендарни с издръжливоста сиАналогът на Мерц разбира се е Лексус. Същият лукс но калпавите мерцедеси от началото на века не могат да се доближат по перфекционизма на лексАналог на Ауди в Япония няма... просто няма такава надценена напудрена и некачествена кола. Шкодата с 4те кръга е уникат браво на Баварците
  • #3
    ... ( преди 6 години )
    Швабският инженеринг е много добър! Като ми намриш японски конглокент на БМВ, Мерцедес или дори Ауди (напоследък напреднаха), тогава пиши за огледалата и т.н.
  • #2
    fen ( преди 6 години )
    Пълни глупости е тази статия. Това се правеше само от една цел икономия на средства. Първо при повечето имаше опция да си доплатиш за пълноразмерно дясно огледало и втори какъв бизнес клас и какви размери при VW Polo ?
  • #1
    Швабски инженеринг ( преди 6 години )
    Поредните *** немски простотии да правят различни огледала, защото шлеповете им били станали по-големи, а шофьорите по-некадърни да ги карат.
fallback
Последни