fallback

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

Баварците са създали най-добрия спортен седан в историята си, а тя е доста впечатляваща

Никога няма са направим M-модел със задвижване четирите колела, тъй като това противоречи на нашата идеология. Това изявление е дело на инженерите на BMW M GmbH и не е чак толкова далеч назад във времето. Светът обаче се променя и новото BMW M5 във версия F90 е поредното доказателство за това. Спортният седан има всички оръжия, на които може да разчита един автомобил и както сами успяхме да се убедим, умее да ги използва.

И ако предишните поколения на М5 караха хората да изпитват носталгия по миналото, то F90 направи ги изпраща в паралелна вселена – място, на което инженерите от M Division са се научили да подчиняват законите на физиката на собствените си нужди. Още преди да тръгнем по пистата, ни предупреждават да бъдем внимателни зад волана, но само след 1-2 обиколки вече знаем, че тази кола може наистина много. И тогава разбираш, защото в BMW толкова време се бавиха с пускането на М5 със задвижване на четирите колела. Просто са се опитвали да направят съвършената кола. И честно казано – успели са.

Първите версии със задвижване на четирите колела са били готови още преди 3-4 години, като тогава е изпозвано старото поколение на модела. Пъзелът е нареден след появата на 5-Series (G30), която е по-лека и с по-твърда каросерия. Това се вижда и при новото M5 – то с 15 кг. по-малко от предшественика си, който все пак е със задно предаване.

Като конструкция М-трансмисията на седана почти е се отличава от тази, която се използва при версията M550i. Автоматичната скоростна кутия ZF е с 8 предавки, като има електроуправляема муфа на предата ос. Разликата е в настройките на софтуера, като в повечето случаи М5 си остава със задно предаване, а също така и с наличието на активен М-диференциал на задната ос. Той също е нов, както и електроният му блок за управение, който работи по-бързо и позволява по-точно регулиране на степента на блокиране на колелата.

Освен това предната ос при новото BMW M5 може да бъде изключена, като това става по елементарен начин – нужно е да се задържи бутона за изключване на системата за стабилизация и на дисплея на мултимедийната система да се избере нужвия режим на трансмисията: 4WD, 4WD Sport или същия този 2WD, при който задвижването е само към задната ос, без да се използма помощта на електронна система.

„Направихме го напълно съзнателно. Ако шофьорът иска да усети удоволствие от управлението на автомобиб със задно предаване, нека го направи. За всички останали имаме режим 4WD Sport, който е акцентират именно към задното предаване. Той е и по-безопасен, а и по-бърз”, обясняват от BMW.

В последното се убеждаваме почти веднага, при това на писта, където можеш да си позволиш повече. Новото BMW M5 стои стабилно и се упрявлява доста лесно, като завоите с висока скорост не са проблем дори за по-неопитни шофьори. На моменти можеш да се стреснеш леко от ускорението, но все пак тази кола е направена именно с подобна идея. Системата за стабилизация е идеално стикована с окачването, като на моменти дори се чустваш като в компютърен симулатор и то не защото електрониката прави всичко необходимо, а защото баварските инженери (да ги похвалим още веднъж) просто са си свършили чудесно работата. Те не са постигнали ещо свръхестествено, а просто са махнали всичко излишно от този автомобил.

Друго голяма предимство на новото BMW M5 е комфортът. Този седан спокойно може да се кара както на писта, така и във всекидневието. Платформата, на която е изграден, е същата като при BMW 5-Series. Пружините, електронно-управляемите амортисьори и стабилизаторите, естествено, са с нови настройки. Всичко това обаче не превръща М5 в нервна спортна кола, а в удобна и комфортна машина, която може да се кара така, че да не издава своя характер. Всичко е въпрос на настройки и начин на шофиране.

Под капака на седана е поставен познатият ни от предишното BMW M5 двигател – 4,4-литров V8, който обаче е сериозно преработен. Поставени са му нови турбокомпресори и изрускателен клапан с електронно управление. Почти двойно е увеличение налягане при впръскването на гориво (до 350 бара), а има и нови, по-компактни интеркулери, чиято ефективност е увеичена с 15%. Моторът разполага с нова система за впръскване и модернизирана система за смазване.

Крайният резутат е 600 к.с. и 700 Нм, като според специалистите, това е не е лимитът на този агрегат. Ускорението от 0 до 100 кч/ч отнема 3,4 скунди, а с опционалния пакет M Driver’s Package максималната скорост е 305 км/ч. Всъщност тя може да бъде и по-висока, но е ограничена заради гумите.

А когато не се нуждаете от такива скорост, то спокойно може да се насладите на приятното пътуване, тъй като M5 предлага всички удобства, познати от 5-Series. Пространството в салона е повече от достатъчно, като и в него се залага на двуцветна кожа и елементи от алуминий. Спортният волан и металните педали все пак припомнят, че става дума за спортна кола, същото важи и за селектора на автоматичната скоростна кутия.

При M5 също има поекционен дисплей на предно стъкло, а спортните седалки са така проектирани, че да поддържат тялото при завои високи скорости, като едновременно с това са удобни и при пътуване на дълъг път. Те разполагат с функции за отоплени, вентилация и масаж. Отзад мястото също е достатъчно, като е разделено на две места, но спокойно могат да седват и трима възрастни. Обемът на батажника предлага цели 530 литра. В оборудването влизат голям брой ситеми за безопасност и асистенти на водача, сред които са адаптивен круиз-контрол, аварийна спирачна система и др.

Всичко това си има цена и тя е сериозна. Серийното BMW M5 от малко над 237 000 лв., което всъщост не е изненада, защото това е най-добрият спортен седан на пазара в момента. Поне така ни се струва, след като прекарарахме половин ден зад волана му. Със сигурност обаче това е най-доброто M5 в историята на модела. А тя е пълна с наистина впечатляващи коли.

Снимки: BMW Group Bulgaria  

Тагове: BMW M5
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мечтата на малцинствата
  • #5
    Beeemer ( преди 6 години )
    Mnogo izturkana viziq! Edno I sushto! Mnogo e selsko, kakto vinagi.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много ясно. Това БМВ без газов инжекцион изобщо не може да се използва.А в България такава кола само данъка и застраховката са и мин. 3000 лв. година.
  • #3
    До долния ( преди 6 години )
    И като и падне цената, едно газово та да стане за каране, няма да се излагаме я.
  • #2
    Само за араби. ( преди 6 години )
    237 000 лева. Със всички екстри сигурно ще удари 300 хил. Но само след 5г. ще може да се купи втора ръка за 50-60 хил.На премиум спортните модели много бързо им пада цената. Особенно след 10г.
  • #1
    S65 AMG ( преди 6 години )
    Пълен фал е това нещо, колко трябва да ти е умствения багаж , за да дадеш ,200 000+ лв за този кокошарник.
fallback
Последни