Германският концерн се чуди къде да складира колите, които не може да пласира на пзара
Концернът Volkswagen Group наема огромни паркоместа за временно съхранение на автомобили, които не могат да бъдат продадени, съобщават западните издания. Тези коли не отговарят на новия цикъл за проверка на вредните емисии и разход на гориво.Всъщност, в такава ситуацията изпадна не само Volkswagen, но и много други производители на автомобили в Европа. Новият цикъл ще влезе в сила на 1 септември и всички бързат да приведат своите автомобили в съответствие с неговите изисквания.Тъй като цикълът представлява реален тест по време на движение, а не лабораторен като остарелия NEDC, той отнема повече време. Така цялата процедура се усложнява не само за производителите, но и за самите сертифициращи, които трябва да свършат огромно количество работа. Забавянето в доставките на нови автомобили е неизбежно.През юни Volkswagen призна, че ще се сблъска със забавяне на доставките, очаква се това да засегне, по думите на шефовете на концерна, около 250 000 автомобила. Сега в компанията умуват къде да се съхраняват толкова много коли. Една от възможностите е летището Берлин Бранденбург, което отдавна се строи, но още не е въведено в експлоатация. Шефовете на концерна обаче още не са взели решение.Volkswagen също така е принуден да затвори временно няколко от заводите си. В периода август-септември работната седмица в завода във Волфсбург ще бъде съкратена с един-два дни. Същото ще засегне завода за производство на автомобилни компоненти в Цвикау. От юли до края на годината се въвеждат извънредни паузи в производството на фабриката в Емден, където се произвежда моделът Passat, чието търсене рязко започна да спад.