fallback

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Тези 5 мотора показват, че технологията все още има бъдеще

Електромобилите и хибридите са екологични и икономични, като те ще играят все по-сериозна оля в автомобилната индустрия. Не бива обаче с лека ръка да се отписват и традиционните двигатели с вътрешно горене. Има някои забележителни разработки, които откриват нови хоризонти. И те тепърва ще се развиват. Infiniti VC-TКросоувърът Infiniti QX50 вероятно щеше да бъде поредният луксозен SUV, ако не беше неговият агрегат VC-T (Variable Compression Turbo) с променлива компресия. Новата технология позволява на система да се трансформира сама и плавно да увеличава или намалява височината, която достигат буталата. В резултат работният обем на двигателя се променя и степента на сгъстяване може да варира между 8:1 (за висока динамика) и 14:1 (за висока икономичност). Всичко това води до  по-голяма мощност на ниски обороти и съответно по-малки натоварвания. Разходът на гориво при този мотор в сравнение с VQ с 6 цилиндъра и обем 3,5 литра е намален с 27%.Mazda Skyactive-XПрез 2019 г. на серийните модели на Mazda ще се поставя двигател с възпламенява от компресия. Това е познато от дизеловите мотори, но в случая става въпрос за бензинов агрегат, който предлага степен на сгъстяване 15,0:1. За сравнение, при стандартните двигатели на бензин този показател е 10,0:1.SkyActiv-X работи в два режима, като първият е като при дизелов мотор. В случая се използва смес от въздух и гориво, която започва да гори, когато температурата и налягането в цилиндъра са достатъчно високи и не използва искра, за да се възпламени. Това е недостатъчно за интензивно ускорение и тогава се задейства и вторият режим, когато се използва и свещ. Всичко това води со увеличаване на 30% от въртящия момент.Qoros QamFreeДокато японците работят върху компресията, то марката Qoros заедно с компанията  FreeValve AB, която принадлежи на Кристиян фон Кьонигсег, представи експериментален двигател без разпределителни валове. Това е 1,6-литров мотор, който се различава съществено от всичко познато до момента.При този агрегата клапаните се управляват от електропневматични актутатори. Впръскването не е директно, като височината на клапаните се променя плавно. Степента на компресия е между 12,0:1 и 14,0:1. Самият мотор тези с 20 кг. по-малко от стандартен мотор с разпределителни валове, а също така е с 35% по-екологичен и с 15% икономичен. В същото време производителността му е впечатляваща – 240 к.с. и 320 Нм.Audi 2,0 TFSI ultraАлтернативен способ за достигане на високи параметри на икономия на гориво предлага и производителя от Инголщад. На последното поколение на A4 се поставя ultra-версия на 2,0-литровия двигател с 4 цилиндъра EA888.Моторът развива 190 к.с., като степента на сгъстяване при него е увеличена от 9,6:1 на 11,7:1. Това е постигнато с поставяне на двойни камери на разпределителните валове. Така при по-ниски натоварвания агрегатът работи по цикъла на Милър и предлага малък разход на гориво.Toyota 1,5Още един бензинов агрегат с висока степен на сгъстяване – при него този параметър достига 13,5:1. Интересното е, че моторът превключва от цикъла на Ото при натоварвания на цикъла на Аткинсон при преходни режими, когато вспускателните клапани се затварят по-късно.Двигателят разполага с нова сисетма за разпределение на фазите на газоразпределение VVTi-E и изпускателен колектор с течно охлаждане, за да може да се намали температурата в горивната камера и да се увеличи степента на сгъстяване без риск от детонация. Крайният резултат е икономичен и екологичен двигател, който предлага 110 к.с. и 136 Нм.Снимки: Производителите 

Тагове:
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 5 години )
    Винаги ми било странно как еврейте успяват да пробутат на пазара технология, която вече веднъж е доказала, че не става, като революционния им нов двигател Qoros QamFree. Шведите с години се мъчеха да пуснат такъв двигател на пазара и не беше рентабилен, защо еврейския да е?
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колко пъти да казвам, ама няма да разберете докато не ви уврът главите. Електрокарите са балон, мода която ще мине, само за богати ***. Електромотори, батерий, сложно е. За нашите условия, няма нищо по-добро от един хубав дизел - върви, не харчи пей сърце
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    колкото по сложно толкова повече се виси в сервиза за електроавтомобили не ми се говорибил гей и свети мъск пътуват в електромобил и както си движат изведнъж автомобила спира и двамата стоят и мислят по едно време само стоят единия казва на другия дай да излезем от колата и да затвором вратите може и да потегли така и направили излезли и в момента в който затворили вратите автомобила той потеглил
  • #10
    ТМ ( преди 5 години )
    Не знам как тая разчепена патерица от първата снимка може да е мощна и, надеждна и дълговечна...Знам със сигурност, обаче, че на оловния бензин му трябваха 20 години, за да бъде забранен тотално. Същата работа ще стане и с ДВГ - 2010-2020 подготвителен период, 2020-2030 начало на забрани, изравняване на продажби и пълен BAN в европейски градове и дори цели държави. Ова е еволюция! - казал сърбинът :)
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мегана има технология за привличане на бедни клиенти и както се вижда отдолу някой не са им пълни главите :)
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хахаха,какви технологии имал Мегана от 1999 г., че нещо не стана ясно?Технологията да стои повече в сервизите отколкото да се движи по пътищата ли?!?!?!Ами то, тая технология немците са е измислили преди франсетата!!!
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ко, ко речи имал твоя меган :-)
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Моят Меган от 1999 г. ги иматези технологии. А колкото до фалшивите новини за батериите, там нещата са трагични. Вижте какво се продава в момента, и ще се отчаяте.
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нищо, правят се на интересни
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Батериите се развиват много бързо, скоро се очаква да се появят и Solid state батерии, които ще закопаят ДВГ завинаги. Затова човека казва 2020г.
fallback
Последни